Nepáčila sa vám dovolenka? Môžete ju reklamovať

26.06.2018 | Redakcia, Finance.sk
Ekonomika,EU - spravodajstvo


Stalo sa vám, že cestovná kancelária nezaistila kvalitu služieb, ktoré ste si objednali v cestovnej zmluve? V tom prípade máte možnosť podať reklamáciu a získať finančnú kompenzáciu za nedoržanie záväzkov. 


Dovolenková sezóna je v plnom prúde. Kým mnohí nadšení dovolenkári cestujú na vlastnú päsť, ešte stále sa nájde množstvo cestovateľov, ktorí spoliehajú na služby a komfort, ktoré im ponúkne cestovná kancelária. Nie vždy však dovolenka zakúpená prostredníctvom cestovej kancelárie splní očakávania. Zažili ste aj vy na dovolenke nepríjemný šok v podobe nevyhovujúceho ubytovania či stravy?

Za pokazený zážitok z dovolenky môžete získať aspoň čiastočnú kompenzáciu, a to podaním písomnej reklamácie zájazdu. Zisťovali sme, ako na to. 

Cestovná zmluva

Cestovná kancelária s vami pred odcestovaním uzatvorí cestovnú zmluvu. Okrem vymedzenia zmluvných strán by tiež mala zmluva obsahovať vymedzenie zakúpeného zájazdu:

  • termín zájazdu, 
  • druh ubytovania, 
  • názov ubytovacieho zariadenia,
  • rozsah stravovania,
  • typ dopravy
  • a iné. 

Cestovná kancelária v prípade porušenia záväzkov vyplývajúcich z uzatvorenej cestovnej zmluvy zodpovedá, a to bez ohľadu na to, či ich má splniť sama alebo jeden z jej dodávateľov, napríklad poskytovateľ ubytovania. Cestujúci si môže uplatniť právo na odstránenie chybne poskytnutej služby ihneď na mieste, napríklad na hotelovej recepcii, manažmentu hotela alebo u zástupcu cestovnej kancelárie – delegáta.

O uplatnení tohto práva je potrebné urobiť písomný záznam, avšak pozor, tento písomný záznam ešte nie je považovaný za reklamáciu. Poskytovateľ služby je následne povinný vyvinúť maximálne úsilie na odstránenie nedostatkov. Na mieste.

TIP: Rady a tipy na rodinné výlety cez letné prázdniny

Ako reklamovať pokazenú dovolenku

Písomná reklamácia

Ak cestovateľ nebude úspešný  alebo bude problém aj naďalej pretrvávať, po návrate z dovolenky má možnosť podať cestovnej kancelárii písomnú reklamáciu zájazdu, čím za pokazený zážitok alebo znížený komfort či kvalitu služieb môže získať aspoň čiastočnú kompenzáciu.

Sťažnosť by mala byť podaná najneskôr do 90 dní odo dňa návratu z dovolenky, a to podaním písomnej reklamácie.

Pozor, po uplynutí trojmesačnej lehoty právo na podanie reklamácie zaniká.

Na podloženie tvrdení je vždy vhodné priložiť fotografie daného problému, písomný záznam o reklamácii podanej na mieste, pomôcť môžu aj výpovede svedkov. V prípade, že je reklamácia oprávnená, vzniká nárok na poskytnutie aspoň čiastočnej kompenzácie.

Reklamácie cestovných služieb sa vybavujú najčastejšie poskytnutím zľavy z celkovej ceny zájazdu. Jej výška závisí na tom, čo všetko v skutočnosti nezodpovedalo ponuke cestovnej kancelárie alebo agentúry. Cestovná kancelária má na vybavenie reklamácie 30 dní odo dňa jej doručenia.

Opätovná reklamácia

Ak nie ste s vybavením reklamácie spokojní, opätovne sa odvolajte proti prvotnému vybaveniu reklamácie. Pokiaľ ani potom nebudete spokojní a budete presvedčení o oprávnenosti vášho nároku, potom ostáva ešte možnosť riešiť túto záležitosť žalobou na súde.

Potraviny aj úroveň služieb sa v jednotlivých krajinách líšia

Služby štvorhviezdičkového hotela, na ktoré ste zvyknutí na Slovensku, nemusia zodpovedať úrovni služieb štvorhviezdičkového hotela v zahraničnej destinácii.

Týka sa to aj kvality, množstva alebo spôsobu servírovania stravy.

Predpokladať, že strava bude rovnako pestrá, bohatá a kvalitná v rôznych destináciach, nie je možné. Je preto veľmi vhodné informovať sa v cestovnej kancelárii, aké služby konkrétny hotel ponúka a aká je ich úroveň, poprípade si zistiť ďalšie užitočné informácie.

V dnešnej dobe je tiež možné využiť veľmi obľúbené a veľmi rozšírené internetové recenzie hotelov, kde môžete nájsť nielen potrebné informácie, ale aj napríklad aktuálne fotografie od ľudí, ktorí osobne hotel navštívili.

Cestovnej zmluve venujte zvýšenú pozornosť

Pred podpisom cestovnej zmluvy je veľmi dôležité si ju pozorne prečítať a venovať jej náležitú pozornosť. Vyhnete sa tak zbytočným komplikáciám a nedorozumeniam. Ak si podmienky v zmluve dostatočne prečítate a oboznámite sa s nimi, vyhnete sa tomu, že by ste sa následne museli s cestovnou kanceláriou dohadovať o tom, že vami zaplatená strava „all inclusive“ bola k dispozícii len v určitých hodinách alebo o tom, že klimatizácia nefungovala alebo ste za ňu museli priplácať, pretože obchodné podmienky pripúšťali jej fungovanie len v určitých letných mesiacoch.

Tagy:


Pomohol vám tento obsah? Dajte mu hodnotenie:

Priemerné hodnotenie: 5
Hlasované: 4 krát 5 0.5


Články zo sekcie: Ekonomika,EU - spravodajstvo



Pri poskytovaní služieb nám pomáhajú súbory cookie. Používaním naších služieb vyjadrujete súhlas s naším používaním súborov cookie.