Platiť za tovar odtlačkom prsta? Vitajte v roku 2018

07.02.2018 | Roland Regely, Finance.sk
Banky,sporenie - spravodajstvo


Nakupovanie na internete sa stane opäť o čosi jednoduchšie. Mastercard predstavil biometrické overovanie totožnosti pri nakupovaní cez e-shopy.

Spotrebitelia získajú možnosť využívať biometrické prostriedky, ako je odtlačok prsta alebo rozpoznanie tváre, na overenie svojej totožnosti pri nakupovaní online a platení prostredníctvom služieb Mastercard. Vďaka spoločnosti Mastercard sa biometrické overovanie totožnosti stane novou normou internetového nakupovania.

Pokrok doby si vyžaduje pokrokové riešenia

Široká dostupnosť tabletov a smartfónov so schopnosťou pracovať s biometrickými údajmi, teda zariadení, pri ktorých spotrebitelia tieto schopnosti očakávajú najčastejšie, spolu s novými regulatórnymi požiadavkami EÚ na zabezpečené overovania totožnosti naznačujú, že nastal čas na to, aby bolo pre digitálne platby biometrické overovanie k dispozícii.

„Nástup biometrie zodpovedá požiadavkám zákazníkov na bezpečné platobné riešenia, nákupné pohodlie a rýchlosť. Heslá sú neobľúbené a nepohodlné, a sú tiež často slabým článkom bezpečnosti. Využívanie biometrických prostriedkov bude prínosom pre obchodníkov aj banky,“ uviedol generálny riaditeľ Mastercard pre Slovensko, Českú republiku a Rakúsko Miroslav Lukeš.

platba odtlackom prsta mastercard

Ľudia chcú radšej odtlačok prsta ako heslo

Viac ako 90 percent spotrebiteľov dáva prednosť biometrickému overeniu na potvrdenie platby pred overovaním pomocou hesla a podľa nedávnej štúdie vykonanej Oxfordskou univerzitou v spolupráci s Mastercard má 92 percent bankárov záujem uviesť biometrické riešenia do praxe. Banky tiež uvádzajú, že v prípadoch, keď je biometrické overovanie totožnosti k dispozícii, vykazujú spotrebitelia výrazne vyššiu tendenciu započatý nákup dokončiť. Početnosť upustenia od nákupu klesá pri využití biometrického overenia až o 70 percent v porovnaní s inými spôsobmi, ako je napríklad jednorazové heslo zasielané prostredníctvom SMS, čo dokazuje výrazne vyššiu mieru spokojnosti s užívateľským zážitkom.

Opúšťať web kvôli online platbe sa nemusí vyplácať

Existujúce spôsoby preukázania totožnosti online môžu znamenať, že nakupujúci musí za týmto účelom opustiť stránky predajcu, čo môže byť navyše zložité či časovo náročné. Jedným zo spôsobov, ako tento problém vyriešiť, je prejsť od overenia prostredníctvom toho, čo spotrebiteľ vie (napr. heslo) a čo vlastní (platobná karta, smartfón) k tomu, čo má (smartfón) a čím je (biometrické údaje).

Mastercard už niekoľko rokov presadzuje technológie biometrického overovania platieb, pričom sa zameriava na zdokonaľovanie spotrebiteľského zážitku súčasne so zabezpečením platieb realizovaných online aj offline, preto vznikla táto platforma. Riešenie Mastercard Identity Check, ktoré je v súčasnej dobe dostupné v 37 krajinách umožňuje využívať odtlačok prsta, skenovanie rohovky alebo rozpoznanie tváre na overenie totožnosti jednotlivca v online prostredí v priebehu nakupovania či pri správe bankového účtu. Toto riešenie výrazne zrýchľuje prevádzku digitálnych transakcií a zvyšuje úroveň zabezpečení, čo umožňuje plynulé dokončenie nákupu, a tým znižuje počet nedokončených nákupov.

Metóda spĺňa novú reguláciu, vyhýba sa podvodom

Presadzovanie biometrických technológií je súčasťou nového plánu spoločnosti Mastercard, ktorý má pomôcť bankám, obchodníkom a ďalším partnerom v eliminácií podvodov a v zlepšovaní spotrebiteľského zážitku v súčasnom prostredí digitálnych transakcií. Zároveň tento zámer zodpovedá regulatórnym požiadavkám na vysoko zabezpečené overovanie totožnosti spotrebiteľov, ktoré stanovuje revidovaná smernica o platobných službách PSD2. Cieľom je poskytovať plynulejší zážitok pri nakupovaní a znižovať počet neopodstatnených prípadov zamietnutí transakcie. Súčasťou realizácie tohto plánu sú aj novo vytvorené služby spoločnosti Mastercard Decision Intelligence či Automatic Billing Updater, ktoré využívajú moderné technológie, vrátane umelej inteligencie. Mastercard takto pomáha svojim partnerom nie len naplniť požiadavky novej smernice PSD2, ale taktiež pokročiť ešte ďalej v optimalizácii procesu dokončenia nákupu zákazníkmi.



Pomohol vám tento obsah? Dajte mu hodnotenie:

Priemerné hodnotenie: 3
Hlasované: 2 krát 5 0.5


Články zo sekcie: Banky,sporenie - spravodajstvo



Pri poskytovaní služieb nám pomáhajú súbory cookie. Používaním naších služieb vyjadrujete súhlas s naším používaním súborov cookie.