Chcete odvolať odoslaný e-mail? Takúto funkciu si môžete nastaviť (návod)

11.05.2018 | Redakcia, Finance.sk
Ekonomika,EU - spravodajstvo


Človek je tvor omylný a už asi každému sa stalo, že odoslal e-mail na nesprávnu adresu, s nesprávnym textom alebo s nevhodným obsahom. Našťastie, s takouto možnosťou počítali aj vývojári e-mailových schránok. Prečítajte si návod, ako nastaviť odvolanie odoslaného e-mailu.

Gmail

Spoločnosť Google umožňuje svojim užívateľom, odvolať odoslaný e-mail. Túto funkciu si však musíte vopred nastaviť. Táto možnosť je prístupná všetkým užívateľom, ktorí používajú Gmail prostredníctvom webu.

Prihlásenie

  • Po prihlásení do služby Gmail, musíte kliknúť na ozubené koliesko v pravom hornom rohu, respektíve na možnosť nastavenia.

Ako odvolať odoslaný e-mail (Gmail)

Zdroj: redakcia

Natavenia

  • Po otvorení rozšírenej ponuky (Nastavenia), si v ponuke nájdite možnosť "Zrušiť odoslanie", ktorá sa nachádza hneď pod možnosťou "Obrázky".

Doba zrušenia

  • V nastaveniach zrušenia odosielania musíte označiť políčko "Povoliť zrušenie odoslania". Následne si už iba vyberiete časový interval zrušenia odoslaného e-mailu. Na výber máte 5, 10, 20 a 30 sekúnd. Po uplynutí vami zvoleného časového intervalu už nebude možné e-mail odvolať.

Ako zrušiť odoslaný e-mail (Gmail)

Zdroj: redakcia

Späť

  • Po odoslaní každého e-mailu sa v hornej časti obrazovky objaví žltý oznam, ktorý užívateľa upozorňuje, že správa bola odoslaná. Pri ňom je aj možnosť "Späť", na ktorú môžete kliknúť, ak chcete správu odvolať. Keď tento oznam z obrazovky zmizne, e-mail už je nenávratne odoslaný.

Ak nemáte v nastaveniach označené povolenie na zrušenie odoslaného e-mailu, odvolanie odoslania nebude fungovať. To isté platí aj o časovom limite, po ktorom už tiež e-mail neodvoláte. Najlepším riešením je, nastaviť si maximálny časový limit (30 sekúnd).

Outlook

Zrušenie odoslania ponúka aj spoločnosť Microsoft v e-mailovej službe Outlook. V tomto prípade je to však o niečo jednoduchšie. Odvolanie nemá časový limit, správu môžete dokonca nahradiť, ale výsledok celého odvolania alebo opravy správy závisí aj od nastavení e-mailovej schránky príjemcu.

TIP: Zmena v ochrane osobných údajov sa už nezadržateľne blíži

Ako odvolať alebo nahradiť odoslaný e-mail (Outlook)

Zdroj: shutterstock

Odoslané položky

  • V priečinku "Odoslané položky" si vyberiete správu, ktorú chcete odvolať alebo opraviť a otvoríte si ju dvojitým kliknutím.

Akcie

  • V otvorenej správe, respektíve na karte správy kliknete na možnosť "Akcie", následne sa vám rozbalia možnosti, v ktorých si zvolíte funkciu "Odvolať túto správu...".
  • Ak takúto možnosť v priečinku nenájdete, pravdepodobne nemáte konto Exchange, prípadne túto funkciu nemáte dostupnú. V tom prípade sa informujte, ako sa k tejto možnosti dostať, prípadne si aktivujte program Exchange.

Odvolanie správy

  • Keď sa vám otvorili možnosti odvolania konkrétnej správy, máte na výber "Odstrániť neprečítané kópie tejto správy" alebo "Odstrániť neprečítané kópie a nahradiť ich novou správou". Zvolíte si možnosť, ktorá vám vyhovuje a stlačíte OK.
  • Odstrániť alebo nahradiť správu je možné, len ak si ju príjemca ešte neprečítal.

Náhradná správa

  • Ak si zvolíte možnosť náhradnej správy, napíšte ju a odošlite.
  • Úspech celej akcie odvolania alebo nahradenia odoslaného e-mailu závisí od toho, aké sú nastavenia služby Outlook na strane príjemcu. Preto nie je vždy zaručené, že sa zrušenie alebo nahradenie e-mailu podarí.


Pomohol vám tento obsah? Dajte mu hodnotenie:

Priemerné hodnotenie: 4.5
Hlasované: 3 krát 5 0.5



Pri poskytovaní služieb nám pomáhajú súbory cookie. Používaním naších služieb vyjadrujete súhlas s naším používaním súborov cookie.