Ako vrátiť nevhodný vianočný darček späť do obchodu? (návod)

27.12.2018 | Roland Regely, Finance.sk
Ekonomika,EU - spravodajstvo


Najjednoduchšie sa dajú vrátiť darčeky kúpené v e-shope, pri kamenných obchodoch je to skôr na dobré slovo a individuálne.


Nesedí vám veľkosť? Dostali ste dva rovnaké darčeky? Alebo sa vám jednoducho nepáči darček, ktorý ste si našli pod stromčekom? V tomto článku sa dozviete kedy a ako môžete vrátiť vianočný darček.

Pravidlo č.1: Odložte si pokladničný blok

Či už darček kupujete vy alebo ste ním boli obdarovaní, k vráteniu akéhokoľvek tovaru budete potrebovať pokladničný blok. Ak ho Ježiško niekam zapatrošil, vrátenie nevhodného darčeku bude veľmi náročné. Napokon, pokladničný blok by ste si mali nechať za každých okolností – na zakúpený tovar predsa máte dvojročnú záruku. Tú si uplatniť nemôžete, ak neviete preukázať, ako ste zakúpili daný produkt.

Pravidlo č.2: Darček kúpený cez e-shop vrátiť omnoho jednoduchšie

Ak nakupujete cez internet, alebo ste boli obdarovaný darčekom zakúpeným cez internet – je to omnoho jednoduchšie. Pri nákupe v e-shope totiž môžete vrátiť tovar bez udania dôvodu do dvoch týždňov od nákupu. Tovar, ktorý sa rozhodnete počas 14 dní od kúpy vrátiť, musí byť nepoškodený a v originálnom balení. Pozor! Do lehoty na odstúpenie od zmluvy uzavretej na diaľku alebo mimo prevádzkových priestorov predávajúceho sa počítajú aj dni pracovného pokoja.

Tu je však háčik, pretože ak chcete tovar skutočne vrátiť, budete ho musieť zakúpiť niekedy tesne pred Vianocami. Ak si napríklad darček prevezmete 21. decembra, od kúpnej zmluvy môžete odstúpiť do 4. januára. Predajca vám musí za vrátený tovar poslať späť peniaze, no dajte si pozor, aby ste to všetko stihli v zákonom stanovenej lehote. Na druhej strane treba povedať, že niektoré e-shopy aj kamenné obchody umožňujú nakupujúcim vrátenie darčeku do konca roka, prípadne prvý januárový týždeň.

 

nakup darcekov cez internet

Pravidlo č.3: nepáči sa vám darček? nepoužívajte ho

Na to, či bol produkt používaný sa dá prísť pomerne jednoducho. Dajte si na to pozor, lebo ak bol darček používaný, obchod jeho vrátenie nemusí akceptovať.

Výnimkou sú aj veci, ktoré boli vyrobené na mieru, napríklad šperky, oblečenie či nábytok. Takýto tovar sa už vrátiť nedá. Rovnako nie je možné vrátiť ani rôzne pobyty, zážitkové darčeky, alkohol, bielizeň, DVD či hry.

Pravidlo č. 4: nákup v kamennej predajni je lotéria

Predávajúci, resp. kamenná predajňa nemusí tovar vziať späť, všetky podmienky vrátenia tovaru sú len v jej rukách. Ak si teda myslíte, že ste v práve, nie ste. V niektorých prípadoch obchody odmietajú prijať nechcený darček, iné zasa ponúknu kupujúcemu, aby si kúpil tovar v rovnakej hodnote, ako bol tovar – čo je často aj ideálne riešenie situácie.

Pozor aj na čas vrátenia tovaru. Pri kamenných obchodoch neexistuje lehota, počas ktorej môžete tovar vrátiť. Preto si každý predajca určuje vlastnú lehotu, kedy možno produkt priniesť späť.

Predajca napríklad môže trvať aj na tom, aby pri oblečení a obuvi ostali na výrobkoch originálne visačky z obchodu alebo môže požadovať pôvodný obal. Slovenská obchodná inšpekcia však upozorňuje, že žiaden právny predpis neukladá kupujúcemu povinnosť, aby si odkladal originál obalu.

Zdroj fotografie: Pixabay.com



Pomohol vám tento obsah? Dajte mu hodnotenie:

Priemerné hodnotenie: 4
Hlasované: 2 krát 5 0.5



Pri poskytovaní služieb nám pomáhajú súbory cookie. Používaním naších služieb vyjadrujete súhlas s naším používaním súborov cookie.