Volkswagen, Škoda, Toyota: ktoré autá si držia cenu aj po rokoch?

Roland Regely | rubrika: Článok | 11. 7. 2019
Analýza ukázala na konkrétne značky, s ktorými majú majitelia aj po rokoch dobré skúsenosti. S jazdenkami od Škody, VW a Toyoty výrazne neprerobíte ani po piatich rokoch.
Volkswagen, Škoda, Toyota: ktoré autá si držia cenu aj po rokoch?

Zdroj: Shutterstock

Škoda, Volkswagen a Toyota. U týchto troch značiek nájdete najviac modelov áut, ktoré po prvých piatich rokoch užívania najmenej strácajú na cene. Na opačnom konci tohto rebríčka sú modely značiek Citroën, Peugeot alebo Renault. V prípade ročných áut výrazne strácajú hodnotu „štýlovky“ typu Mini Cooper alebo Fiat 500. Vyplýva to z aktuálnych dát inovačného laboratória Aures Lab (patrí do skupiny AURES Holdings), ktoré dlhodobo monitoruje vývoj cien automobilov na slovenskom trhu.

Malé autá: Škoda Fabia

V kategórii malých vozidiel si najlepšie drží cenu Škoda Fabia, nasledovaná koncernovým súrodencom Volkswagenom Polo a Toyotou Yaris. U týchto modelov klesne hodnota po prvých piatich rokoch užívania najmenej. Konečnú predajnú cenu konkrétnej jazdenky, samozrejme, ovplyvňuje celý rad faktorov, pričom najväčší vplyv má celkový technický stav vozidla a jeho história. Za nehavarovanú a pravidelne servisovanú Fabiu s nízkym nájazdom kilometrov po prvom súkromnom majiteľovi môže predávajúci požadovať aj o niekoľko stoviek eur viac, než za rovnaký model, ktorý bol intenzívne používaný napríklad v stavebnej firme.

Štandardom u päťročných malých vozidiel je dnes klimatizácia a airbagy, výhodu majú autá s tempomatom či Bluetooth. Drahá príplatková výbava ale cenu jazdeného auta príliš nezvýši. Pokiaľ ste si pred piatimi rokmi objednali novú Fabiu s príplatkovou výbavou za zhruba 4 000 eur, dnes už ich späť určite nezískate. „Jediné, za čo sa z dnešného pohľadu vyplatilo v roku 2014 u trojkovej Fabie priplatiť, bol MirrorLink. Zrkadlenie telefónu na obrazovke v aute sa vtedy mohlo javiť ako rozmar fajnšmekrov nových technológií, dnes je to ale úplne bežné a veľmi žiadané. A práve Fabia s autorádiom Bolero, ktoré ako jediné túto funkciu podporovalo, sa dnes predá aj o 500 eur drahšie, než výbava s bežným rádiom. To je väčší rozdiel, než za koľko sa za Bolero priplácalo v prípade nového auta,“ popisuje jednu zo zaujímavostí Stanislav Gálik, výkonný riaditeľ inovačného laboratória Aures Lab, ktoré patrí spoločne so sieťou autocentier AAA AUTO do skupiny AURES Holdings.

Z analyzovaných dát ďalej vyplynulo, že v kategórii malých automobilov si po prvých piatich rokoch užívania najhoršie drží cenu Hyundai i20, Kia Rio a Peugeot 208. Majitelia týchto modelov pri predaji stratili v relatívnych číslach najviac. Zaujímavý je tiež vývoj cien ročných áut. Po prvom roku alebo približne 20 tisícoch najazdených kilometrov najrýchlejšie strácajú hodnotu štýlové autá ako sú napríklad Fiat 500, Citroën DS3 či Mini Cooper.

 

Rodinné vozy: Octavia i Passat

Veľké zastúpenie majú na Slovensku rodinné vozy strednej triedy. „Najnižší percentuálny pokles ceny po piatich rokoch užívania majú v tejto kategórii autá ako Škoda Octavia, Volkswagen Passat a Toyota Verso. Naopak, najhoršie si cenu drží Citroën C4 Picasso, Renault Megane Combi a Chevrolet Orlando,“ tvrdí Stanislav Gálik. S výrazným poklesom ceny po prvom roku užívania musia počítať aj majitelia rodinných automobilov Hyundai i40, Peugeot 508 a Opel Insignia.

SUV kategória: Dacia Duster

Slovenskí motoristi majú v obľube stále viac vozidlá typu SUV. Čo sa týka trhovej ceny, medzi päťročnými autami si najlepšie držia hodnotu Dacia Duster, Škoda Yeti a Volkswagen Tiguan. Naopak, najväčší percentuálny rozdiel medzi cenou nového a jazdeného vozidla majú po piatich rokoch užívania Chevrolet Captiva, Mazda CX-7 a Jeep Compass. Kto uvažuje o nákupe modelov Nissan X-Trail, Ford Kuga alebo Mitsubishi ASX, tomu sa oplatí pozrieť sa po ročných autách. U týchto SUV-éčiek totiž klesá cena v prvom roku najrýchlejšie. Podľa Gálika sa postupne menia požiadavky nakupujúcich na trhu s ojazdenými autami v tejto kategórii. „Kedysi bol pri vozidlách veľkosti Volkswagen Tiguan alebo Kia Sportge pohon všetkých kolies na trhu ojazdených áut vyžadovaný viac, než pri nových vozidlách a autá 4x4 tak boli nedostatkovým tovarom. Dnes už dopyt na trhu ojazdených aut preberá zvyklosti z trhu nových vozidiel a na pohone všetkých kolies pri SUV trvá stále menej zákazníkov,“ dodáva Gálik.

Kategória malé autá:

  • 3 značky automobilov s najvyšším rozdielom medzi cenou nového vozu a cenou po 1 roku prevádzky (nájazd do 20 000 km) – Fiat 500, DS3, Mini
  • 3 značky automobilov s najnižším rozdielom medzi cenou nového vozu a aktuálnou cenou po 1 roku prevádzky (nájazd do 20 000 km) – Suzuki Swift, Dacia Sandero, Toyota Yaris
  • 3 značky automobilov s najvyšším rozdielom medzi cenou nového vozu a aktuálnou cenou po 5 rokoch (nájazd cca 120 000 km) – Hyundai i20, Kia Rio, Peugeot 208
  • 3 značky automobilov s najnižším rozdielom medzi cenou nového vozu a aktuálnou cenou po 5 rokoch (nájazd cca 120 000 km) – Škoda Fabia, Volkswagen Polo, Toyota Yaris 

Kategória rodinné autá:

  • 3 značky automobilov s najvyšším rozdielom medzi cenou nového vozu a cenou po 1 roku prevádzky (nájazd do 20 000 km) – Hyundai i40, Peugeot 508, Opel Insignia
  • 3 značky automobilov s najnižším rozdielom medzi cenou nového vozu a aktuálnou cenou po 1 roku prevádzky (nájazd do 20 000 km) – Dacia Lodgy, Volkswagen Golf, Škoda Octavia
  • 3 značky automobilov s najvyšším rozdielom medzi cenou nového vozu a aktuálnou cenou po 5 rokoch (nájazd cca 120 000 km) – Citroen C4 Picasso, Renault Megane Combi, Chevrolet Orlando
  • 3 značky automobilov s najnižším rozdielom medzi cenou nového vozu a aktuálnou cenou po 5 rokoch (nájazd cca 120 000 km) – Škoda Octavia, Volkswagen Passat, Toyota Verso

Kategória SUV a crossovery:

  • 3 značky automobilov s najvyšším rozdielom medzi cenou nového vozu a cenou po 1 roku prevádzky (nájazd do 20 000 km) – Nissan X-Trail, Ford Kuga, Mitsubishi ASX
  • 3 značky automobilov s najnižším rozdielom medzi cenou nového vozu a aktuálnou cenou po 1 roku prevádzky (nájazd do 20 000 km) – Dacia Duster, Škoda Kodiaq, Toyota C-HR
  • 3 značky automobilov s najvyšším rozdielom medzi cenou nového vozu a aktuálnou cenou po 5 rokoch (nájazd cca 120 000 km) – Chevrolet Captiva, Mazda CX-7, Jeep Compass
  • 3 značky automobilov s najnižším rozdielom medzi cenou nového vozu a aktuálnou cenou po 5 rokoch (nájazd cca 120 000 km) – Dacia Duster, Škoda Yeti, Volkswagen Tiguan

Zdroj fotografie: Pixabay.com

Anketa

Aký je rok výroby vášho auta?

Roland Regely

Autor článku Roland Regely

Problematika, ktorou sa zaoberá v článkoch je široká a postihuje väčšinu oblastí ekonomického života jednotlivca alebo skupiny. V jeho článkoch nájdete zaujímavé postrehy, ktoré sa týkajú dôchodkov, dopravy alebo bežného... Ďalšie články autora.

Investujte so Saxo lacnejšie

Zistite viac

Využite nižšie poplatky za US akcie - 0,08 %, min. 1 USD, s menovou konverziou 0,25 % a bez minimálneho vkladu.

Advertisement

Daňové priznanie online

Kompletné daňové priznanie online za 15 minút a 19,90 eur.

DníHodínMinútSekúnd

Pokiaľ chcete riešiť dane po stare, máme pre vás chytré formuláre.

Porovnajte si ponuky, vyberte tú najvýhodnejšiu a ušetrite.

Ušetrite na hypotéke a životnom poistení alebo s nami sporte a zarobte viac. Nechajte si od nás porovnať ponuky a vyberte si tú najvhodnejšiu pre vás.

Páčil sa vám článok?

+3
ÁnoNie
Vstúpiť do diskusie
V diskusii je celkom 0 komentárov

Toto ste už čítali?

Služby katastra budú drahšie: Čo sa oplatí stihnúť do apríla?

28. 3. 2024 | Marek Mittaš

Služby katastra budú drahšie: Čo sa oplatí stihnúť do apríla?

Minulý rok vláda informovala o tom, že v štátnom rozpočte chýbajú peniaze. Tento problém vyriešila tzv. konsolidačným balíčkom, ktorého súčasťou boli rôzne zmeny. Niektoré z nich začali... celý článok

Najbohatší ľudia v roku 2023

21. 3. 2024 | Marek Mittaš

Najbohatší ľudia v roku 2023

Rebríček najbohatších ľudí za rok 2023 príliš neprekvapil. Prvú desiatku obsadili stálice ako Elon Musk, Jeff Bezos či Warren Buffett, pričom úplne prvé miesto si uchmatol Francúz Bernard... celý článok

Žijeme na dlh: Ako je svet zadlžený a aké sú riešenia?

7. 3. 2024 | Marek Mittaš

Žijeme na dlh: Ako je svet zadlžený a aké sú riešenia?

Keď hovoríme o dlhoch, obvykle spomíname ten, ktorý má naša krajina. Pravdou však je, že nie sme jediní, ktorí musia niečo splácať. V skutočnosti je celý svet zadlžený, pričom suma... celý článok

Dobré správy na začiatok roka: Slováci sú bohatší. Kde leží najviac peňazí?

17. 1. 2024 | Redakcia

Dobré správy na začiatok roka: Slováci sú bohatší. Kde leží najviac peňazí?

Podľa najnovších štatistík sa majetok Slovákov zvýšil až trojnásobne, napriek tomu, že patríme medzi investične konzervatívne krajiny. Kde sa nachádza väčšina našich úspor a aké chyby... celý článok

Čo sa všetko mení v roku 2024 pre bežných ľudí?

10. 1. 2024 | Redakcia

Čo sa všetko mení v roku 2024 pre bežných ľudí?

S príchodom nového roka zvyčajne prichádza viacero noviniek spojených s minimálnou mzdou, daňami a rôznymi dávkami. Ako bude vyzerať rok 2024 v číslach a čo všetko sa zmení? Pripravili... celý článok