Poisťovne vylepšujú služby cez aplikácie: platba cez Google Pay, samoobhliadka vozidla, asistenčná karta v mobile

24.03.2020 | Roland Regely, Finance.sk
Poistenie - spravodajstvo


Platba poistného cez Google Pay, asistenčná karta v mobile, komunikácia cez sociálne siete, samoobhliadka auta svojpomocne, .....i to je na Slovensku realita.


Poisťovne aj tento rok prinášajú rôzne vylepšenia a inovácie v snahe zjednodušiť klientom celý proces uzatvorenia a zaplatenia poistenia, cez rýchle a efektívne nahlasovanie poistnej udalosti, až po jednoduchú komunikáciu prostredníctvom sociálnych sietí. Mobily menia a zjednodušujú fungovanie poistných služieb.

Platba poistného cez Google Pay

Google Pay je rýchly a jednoduchý spôsob, ako platiť na internete, v obchodoch a na ďalších miestach. Od 10. februára môžu túto možnosť pri platení poistného využiť aj klienti poisťovne Generali. Za svoje poistenie tak zaplatia jednoducho pár klikmi cez svoj smartfón (android) alebo počítač.

Pre platenie prostredníctvom služby Google Pay je potrebné mať aktívny Google účet. Ak je klient prihlásený v mobile alebo prostredníctvom počítača vo svojom Google účte, pri platbe poistného nemusí nič zadávať. Z možností platieb (internetbanking, platba kartou online alebo Google Pay) si zvolí Google Pay a platba prebehne automaticky do niekoľkých sekúnd. V prípade, ak má domovská banka klienta zabezpečenie 3D Secure, bude od klienta ešte vyžadované potvrdenie platby kódom, ktoré klientovi zašle banka formou SMS.

Klienti poisťovne Generali môžu využívať službu Google Pay pri platení v Klientskej zóne, ako aj pri platbe za poistenie uzatvorené online prostredníctvom našej webstránky. „Aktuálne pracujeme na možnosti zaplatiť prostredníctvom Google Pay aj za predpis poistného, ktorý príde klientom formou elektronickej korešpondencie do mailu, ako aj na zavedení možnosti platby prostredníctvom Apple Pay,“ prezrádza Peter Orosz, vedúci Oddelenia vývoja informačných systémov poisťovne Generali.

 

Novinky poisťovní v roku 2020

Zdroj: Shutterstock

Asistenčná karta v mobile

Generali teší aj ďalšou inovatívnou novinkou pre šoférov. Od minulého roka si klienti Generali nemusia tlačiť asistenčnú kartu, ktorú dostanú k cestovnému poisteniu. Ak majú vytvorené konto Google, asistenčnú kartu si môžu uložiť elektronicky do svojho Google Pay konta a mať ju tak celý čas pri sebe.

Klientska zóna ako samozrejmosť

Pre informácie o poistnej zmluve už nemusia klienti v roku 2020 chodiť alebo volať do poisťovne. Stačí, ak sa zaregistrujú v Klientskej zóne poisťovne a môžu mať aktuálny prehľad o svojich poistných zmluvách kedykoľvek a kdekoľvek. V Klientskej zóne klient vidí nielen platnosť poistných zmlúv, výšku poistného a frekvenciu platenia, či náhľad všetkých dokumentov poistných zmlúv, ale prostredníctvom Klientskej zóny môže aj rýchlo a jednoducho nahlásiť poistnú udalosť a následne sledovať stav jej riešenia.

Túto možnosť ponúkajú viaceré poisťovne, s inováciami prišla aj spomínaná Generali poisťovňa: „Aktuálne sme v Klientskej zóne zaviedli novinku, takzvaný požiadavkový modul, prostredníctvom ktorého môžu klienti požiadať o zmenu v ich poistnej zmluve priamo v našom systéme, ktorý túto požiadavku následne spracuje. Klient je o vybavení svojej požiadavky hneď informovaný e-mailovou notifikáciou,“ vysvetľuje Vladimír Šmidt, vrchný riaditeľ Úseku informatiky poisťovne Generali.

Požiadavkový modul je užívateľsky jednoduchý a na prvý pohľad pôsobí intuitívne. Klient v systéme vidí všetky zmluvy, ktoré má v poisťovni Generali uzatvorené, a po kliknutí na jednu z nich má na výber z preddefinovaných možností úprav, ktoré sú špecifikované pre každý konkrétny druh poistenia. Napríklad pri poistení PZP môže klient prostredníctvom Klientskej zóny nahlásiť zmenu evidenčného čísla vozidla, požiadať o vrátenie preplatku či zadať storno poistenia v prípade predaja motorového vozidla.

Komunikácia cez sociálne siete

Od minulého roka môžu klienti poisťovní komunikovať s poisťovňou aj prostredníctvom sociálnych sietí. Klienti aj obchodníci si môžu sami vybrať komunikačný kanál, cez ktorý s poisťovňou budú komunikovať. Zasielanie takzvaných servisných správ, ako je napríklad blížiaca sa platba poistného, upomienky, zaregistrovanie alebo ukončenie poistných udalostí a podobne, si môžu klienti nechať posielať cez aplikáciu Viber, Facebook Messenger alebo formou SMS správy.

Samoobhliadka auta svojpomocne a za pár minút

Koncom roka 2019 spustila poisťovňa Generali pre svojich klientov unikátnu webovú aplikáciu na samoobhliadku vozidla pri vstupe do havarijného poistenia s funkciou Google Cloud Vision. „Ide o službu, pri ktorej klient nemusí čakať s obhliadkou auta na obhliadajúceho technika, ale hneď po uzatvorení havarijného poistenia online si dokáže obhliadku vykonať s pomocou webovej aplikácie sám, a to 24 hodín denne, 7 dní v týždni,“ vysvetľuje Marek Havriľák, vrchný riaditeľ Úseku poistenia motorových vozidiel poisťovne Generali.

Službu samoobhliadky ponúka aj konkurenčný Union.

Aplikáciu nie je nutné sťahovať ani inštalovať do telefónu, stačí kliknúť na odkaz, ktorý príde klientovi po uzatvorení havarijného poistenia e-mailom, respektíve v SMS. Webová aplikácia sa tvári ako bežný mobilný web a postupne prevedie klienta všetkými potrebnými krokmi. Umožní mu nafotiť vozidlo vlastným smartfónom, hoci aj doma na parkovisku a  odoslať fotky priamo poisťovni. Systém navyše každú fotku skontroluje, či spĺňa požadované kritériá. V prípade, ak sú detegované na vozidle nejaké poškodenia, je nutná ešte následná doobhliadka technikom poisťovne.



Pomohol vám tento obsah? Dajte mu hodnotenie:

Priemerné hodnotenie: 5
Hlasované: 2 krát 5 0.5



h