Komentár: Unilever ako investícia s potenciálom. Vďaka COVID-19

03.04.2020 | Olivia Lacenová, Finance.sk
Komentáre


Prepady na akciových trhoch, neobišli ani spoločnosť Unilever, popredného dodávateľa výrobkov pre osobnú starostlivosť a starostlivosť o domácnosť. To sa vďaka zvýšenému záujmu o čistiace a dezinfekčné výrobky v súvislosti s COVID-19 môže v najbližšom období zmeniť. 


Komentár hlavnej analytičky TopForex OIívie Lacenovej

Prepady na akciových trhoch, ktoré sme videli v prvej polovici marca, neobišli ani spoločnosť Unilever, ktorá patrí k najväčším dodávateľom výrobkov pre osobnú starostlivosť a starostlivosť o domácnosť, potravín a nápojov. To sa však vďaka zvýšenému záujmu o čistiace a dezinfekčné výrobky v súvislosti s COVID-19 môže v najbližšom období zmeniť. Zvýšený záujem o výrobky tohto druhu môže mať pozitívny dopad nielen na ďalšie zisky a kvartálne hospodárske výsledky, ale aj hodnotu samotných akcií spoločnosti.

Po prepuknutí koronavírusu v Európe sa akcie Unileveru, ktoré sa obchodujú na burze v Londýne, v prvej polovici marca prepadli zo 4 480 GBP za akciu na 3 726 GBP za akciu, na ktorej sa pohybovali 16. marca 2020. V priebehu nasledujúcich troch dní sa cena akcií zotavila a stúpla o 20 percent na 4 381 GBP, no následne opäť oslabovala.

Komentár: Unilever ako investícia s potenciálom. Vďaka COVID-19

Zdroj: TopForex

Akcie spoločnosti za posledný rok celkovo klesli z hodnoty okolo 4 384 GBP  za akciu na 3 981 GBP a počas štvrtkového obchodného dňa sa ich hodnota pohybovala na hodnote 3 980 GBP, čo za uvedené  obdobie predstavuje pokles o 9 percent.
Analýza údajov Euromonitor agentúry Reuter ukazuje, že počas pandémií ako vtáčia chrípka či napríklad Mers z roku 2013 spotreba čistiacich prostriedkov rapídne stúpa. To môže pre firmy, ktoré ich vyrábajú znamenať výrazné zvýšenie príjmu z predaja. Podľa údajov, ktoré vo svojom článku uviedol Investing.com, minuli spotrebitelia v roku 2019 celosvetovo na čističe povrchov takmer 22 miliárd USD a ďalších 1,43 miliárd USD na čistiace utierky.

Niektoré zo spoločností môžu podľa odborníkov dokonca plánovať nákup vzoriek koronavírusu, aby mohli vytvoriť čistiace prostriedky, ktoré budú zabíjať kmeňové bunky vírusu. Vývoj výrobkov však môže trvať  niekoľko mesiacov alebo aj rok. Firma Unilever, rovnako ako niektoré ďalšie spoločnosti však na otázku v súvislosti s podobnými plánmi neodpovedala.

Firma pred pár dňami na svojich stránkach zároveň informovala verejnosť, že prispôsobí svoje existujúce výrobné linky tak, aby dokázala produkovať viac dezinfekčných prostriedkov, ktoré sa budú môcť využívať v nemocniciach, školách a ďalších verejných inštitúciách. Aktuálny vývoj situácie na trhu tak naznačuje, že akcie firmy by mohli byť zaujímavé z hľadiska investície.



Pomohol vám tento obsah? Dajte mu hodnotenie:

Priemerné hodnotenie: 4.5
Hlasované: 1 krát 5 0.5


Články zo sekcie: Komentáre



Pri poskytovaní služieb nám pomáhajú súbory cookie. Používaním naších služieb vyjadrujete súhlas s naším používaním súborov cookie.