Čo treba spraviť, keď vám bankomat nevydá hotovosť a stiahne peniaze?

Roland Regely | rubrika: Článok | 24. 4. 2020
Kontaktujte čo najskôr banku, avšak telefonát na zákaznícku linku nie je považovaný za reklamáciu.
Čo treba spraviť, keď vám bankomat nevydá hotovosť a stiahne peniaze?

Zdroj: Shutterstock

Ak dnes potrebujete hotovosť, môžete ju vybrať priamo v banke alebo z bankomatu. A keďže v banke sú hotovostné operácie často spoplatnené, bankomat vašej banky je jedinou bezplatnou možnosťou, ako sa k svojim peniazom fyzicky dostať. Vo väčšine prípadov bankomaty fungujú bez problémov, sem-tam sa však môže vyskytnúť situácia, kedy vám bankomat nevydá peniaze, prípadne zhltne bankomatovú kartu. Ako v takej situácii postupovať? 

Bankomat nemá dostatok hotovosti 

Ak bankomat nemá požadovanú čiastku v hotovosti, jednoducho vám ju nevydá. Upozorní vás na to a ponúkne na výber inú maximálnu čiastku k výberu. V tomto prípade sa nestáva, že banka strhne peniaze z účtu a nevydá hotovosť.

Rovnaký prípad je, ak vyberáte peniaze cez mobil, ale bankomat vám ich nevie vydať. Mobilná aplikácia vás upozorní na to, že peniaze neboli stiahnuté z účtu. Môže sa stať, že uvedená čiastka na chvíľu odíde z účtu, hneď na to sa však vráti. Pri mobilnej aplikácii vidíte aktuálny stav bezprostredne po prihlásení a vidíte aj transakcie, ktoré prebehli/neprebehli.

 

Bankomat nevydal peniaze, kartu však áno

Problém nastáva vo chvíli, keď žiadate o výber hotovosti, banka vám uvedenú čiastku stiahne z účtu, avšak peniaze z bankomatu nevyšli. V takej chvíli treba bezodkladne kontaktovať banku. Ide o závažnú poruchu bankomatu a treba ju nahlásiť. 

1. Zavolajte na zákaznícky servis banky, prípadne na číslo na bankomate

2. Navštívte pobočku svojej banky

3. Vypíšte žiadosť o reklamáciu transakcie

4. Informujte sa, koľko potrvá jej vybavenie (v rámci Slovenska je to 30 dní, v zahraničí to trvá dlhšie)

Prvým krokom k úspešnému návratu peňazí je reklamácia. Čo teda treba spraviť? Na bankomatoch vždy uvedený kontakt na zákaznícku linku prevádzkovateľa bankomatu, ktorú môže bezprostredne po takejto situácii kontaktovať. Tam nahlásite situáciu, ktorú vám spôsobil bankomat. Reklamovať však nemožno prostredníctvom zákazníckej linky - mali by ste tak urobiť oficiálne na pobočke, prípadne poštou. Ak zavoláte na zákaznícku linku, takýto hovor má len informatívny charakter. Banka na základe podnetu prešetrí sporný výber a o výsledku šetrenia klienta informuje. 

Je rozdiel ak ide o bankomat inej banky?

Vyberáte z bankomatu vlastnej či inej banky? Rozhodujúce je to, kde je vaša platobná karta vydaná, v akej banke. Následne je potrebné aby klient navštívil najbližšiu pobočku banky vydavateľa karty a podal písomnú žiadosť o reklamáciu danej transakcie.

Trvá to aj 30 dní

V rámci Slovenska tento proces vrátenie peňazí môže trvať zo zákona aj 30 dní, tak sa na to pripravte. Dĺžka procesu závisí aj od toho, v akej lokalite sa bankomat nachádza a či hotovosť nevydal bankomat vašej banky alebo inej bankovej inštitúcie. 

Nepríjemné to môže byť najmä v období pred sviatkami, kedy ľudia nakupujú viac ako zvyčajne, frekvencia míňania prostriedkov sa zvyšujú a potrebujú tiež viac hotovosti, ako inokedy.

Ak sa vám takáto situácia stane v zahraničí, nie je to neriešiteľné. Opäť kontaktujte svoju banku. V prípade reklamácie výberu v zahraničí môže byť lehota dlhšia ako 30 dní, nakoľko tieto spory sa riadia pravidlami medzinárodných kartových spoločností.

Čo ak to trvá príliš dlho?

V zložitých prípadoch môže vrátenie peňazí trvať aj mesiace. Vo všeobecných obchodných podmienkach jednotlivých bánk môže byť uvedené, že v niektorých prípadoch môže byť táto lehota predĺžená maximálne na 6 mesiacov.

Každopádne, ak sa vám postup banky nezdá a myslíte si, že to trvá príliš dlho, môžete žiadať vysvetlenie oficiálnou cestou. Ak zašlete oficiálny list, banka sa ním musí zaoberať a informovať vás. V opačnom prípade by ste nevhodnú komunikáciu mohli použiť pri potenciálnom napadnutí na súde.

Anketa

Vkladáte hotovosť cez bankomat?

Roland Regely

Autor článku Roland Regely

Problematika, ktorou sa zaoberá v článkoch je široká a postihuje väčšinu oblastí ekonomického života jednotlivca alebo skupiny. V jeho článkoch nájdete zaujímavé postrehy, ktoré sa týkajú dôchodkov, dopravy alebo bežného... Ďalšie články autora.

Investujte so Saxo lacnejšie

Zistite viac

Využite nižšie poplatky za US akcie - 0,08 %, min. 1 USD, s menovou konverziou 0,25 % a bez minimálneho vkladu.

Advertisement

Daňové priznanie v predĺženom termine online

Kompletné daňové priznanie online za 15 minút a 19,90 eur. Pre našich čitateľov exkluzívna zľava 10%.

DníHodínMinútSekúnd
Nechcem sa stresovaťZľavový kód: PENIAZE10

Ak chcete riešiť dane po starom, máme pre vás inteligentné formuláre.

Najvýhodnejšie bežné účty podľa Peniaze.sk

Porovnajte si ponuky, vyberte tú najvýhodnejšiu a ušetrite.

Ušetrite na hypotéke a životnom poistení alebo s nami sporte a zarobte viac. Nechajte si od nás porovnať ponuky a vyberte si tú najvhodnejšiu pre vás.

Páčil sa vám článok?

+2
ÁnoNie
Vstúpiť do diskusie
V diskusii je celkom 0 komentárov

Toto ste už čítali?

Veľká slovenská banka má novú aplikáciu, zatiaľ len pre pozvaných klientov

17. 4. 2024 | Ivana Sladkovská

Veľká slovenská banka má novú aplikáciu, zatiaľ len pre pozvaných klientov

VÚB banka už spustila svoju novú verziu aplikácie pre mobilné bankovníctvo. Zatiaľ je dostupná len pre vybraných klientov, ktorí ju testujú. Tí však nie sú nadšení, aplikácii dávajú... celý článok

Využívate bankový účet naplno? Tu sú skryté možnosti

16. 4. 2024 | Marek Mittaš, PR článok

Využívate bankový účet naplno? Tu sú skryté možnosti

Bankový účet je bežnou súčasťou života každého z nás, na Slovensku ho používa takmer každý dospelý. Avšak nie vždy využíva všetky možnosti, ktoré mu účet ponúka. Prípadne naopak, platí... celý článok

Aktualizovali sme rebríčky sporiacich účtov a termínovaných vkladov

10. 4. 2024 | Redakcia

 Aktualizovali sme rebríčky sporiacich účtov a termínovaných vkladov

Prvé tri miesta v rebríčku sporiacich účtov obsadili Fio banka, Prima banka a 365. bank. Pri termínovaných účtoch sa v rebríčku umiestnili Privatbanka, Fio banka a Prima banka. Toto... celý článok

Poznáme najlepšie finančné produkty za rok 2023

21. 2. 2024 | Redakcia

Poznáme najlepšie finančné produkty za rok 2023

V spolupráci s portálom Finparáda, ktorý sa špecializuje na hodnotenie finančných produktov, vám prinášame výsledky 2. ročníka súťaže Finparáda - Finančný produkt roka 2023.

Poslali ste peniaze na nesprávny účet, zmizli vám z karty, alebo vás okradli podvodníci? Čo robiť?

21. 12. 2023 | Marek Mittaš

Poslali ste peniaze na nesprávny účet, zmizli vám z karty, alebo vás okradli podvodníci? Čo robiť?

Online služby zjednodušili množstvo procesov, vrátane platieb a nakupovania. Bohužiaľ, kvôli nim vznikli aj mnohé problémy a komplikácie, s ktorými sa môže stretnúť každý z nás. Medzi... celý článok