Komentár: Medzi víťazov koronakrízy patria aj výrobcovia bicyklov a e-commerce s módou. Ich akcie dokonca rastú viac ako tržby

26.06.2020 | Olivia Lacenová, Finance.sk
Komentáre


Korona pomohla nielen naštartovať biznis okolo bicyklov, ale pravdepodobne prispela aj k zmene životného štýlu. Investori vidia budúcnosť segmentu bicyklov optimisticky, čo vyhnalo akcie prudko nahor.


Komentár hlavnej analytičky TopForex Olívie Lacenovej

Aj keď pandémia koronavírusu dohnala k existenčným problémom množstvo firiem, z uzatvárania ekonomík dokázali iné firmy vyťažiť. Medzi víťazov určite patria firmy, ktoré sa točia okolo výroby, predaja a servisu bicyklov. A takisto online móda.

Analytická skupina NPD dlhodobo reportuje v USA aprílové tržby z predaja bicyklov v pásme 550 až 575 miliónov USD. Tento rok však bicykle počas pandémie prepísali rekordy: tržby sa vyšplhali až na 1 miliardu USD, čo predstavuje plus 75 percent.  Dôvodov je hneď niekoľko. Keď sa život v mestách dočasne zastavil, ľudia sa začali viac venovať voľnočasovým aktivitám a športovaniu v prírode.

Komentár: Medzi víťazov koronakrízy patria aj výrobcovia bicyklov a e-commerce s módou. Ich akcie dokonca rastú viac ako tržby

Zdroj: Shutterstock

Medzi bicyklami boli najväčším hitom stacionárne

Najväčším „skokanom“ bol segment lifestylových a rekreačných bicyklov, ktorý narástol o 203 percent. Dopyt po horských bicykloch išiel nahor o vyše 150 percent, pri detských bicykloch o 107 percent. Rekordérom je však predaj stacionárnych bicyklov na domáce športovanie – ich predaj vzrástol až o 270 percent. Pre zaujímavosť, obchody dokázali predať aj viac príslušenstva - napríklad o 49 % viac prilieb, o 60 percent viac držiakov na fľašu s vodou a o 85 percent viac košov na bicykle.

Úspech bicyklového segmentu sa pretavil do prudkého rastu akcií. Akcie spoločnosti Fox Factory Holding Corp. (jej športová skupina  Fox's Specialty Sports Group má pod sebou značky Fox, Marzocchi, Race Face a Easton) vzrástli od prvého apríla do minulého týždňa o 108 percent na 78 USD za akciu.

Keď rast akcií predbieha plus v predajoch

Predaje spoločnosti Accell Group N.V, ktorá je materskou spoločnosťou výrobcov bicyklov Haibike, Winora, Ghost, Batavus, Koga, Lapierre, Raleigh, Sparta, Babboe a Carqon, síce v apríli klesali, no za máj už hlási rast o 23 percent v porovnaní s rovnakým obdobím pred rokom. Akcie na zelené čísla reagovali neproporčne silnejším rastom: od prvého apríla vzrástli o 70 percent a pohybujú sa na úrovni 23,6 USD za akciu. Predaju bicyklov sa darilo aj na ázijskom trhu. Akcie Giant Manufacturing so sídlom na Taiwane vzrástli od začiatku apríla o 88 percent a akcie japonskej spoločnosti Shimano za rovnaké obdobie vzrástli o 38 percent.

Vážnym dôvodom pre silnejší predaj bol podľa Bloombergu aj fakt, že čoraz viac ľudí sa s ohľadom na dopady korony vo veľkých mestách sústreďovalo na prepravu bicyklami, aby sa vyhli verejnej doprave. V súvislosti s vyšším náporom na používanie bicyklov hlásia napríklad české cykloservisy, že nestíhajú vybavovať objednávky zákazníkov.

Online predajcovia módy ťažia z korony. Asos otvára na luxusnej Pařížskej ulici predajňu

Kým boli kamenné obchody zatvorené, spotrebitelia sa sústredili na nákup prostredníctvom online predajcov módy.  Kým firmy ako  Inditex, ktorý vlastní značky ako Zara, Pull&Bear alebo Bershka, či L Brands, ktorý zastrešuje napríklad Victoria´s Secret, hlásia výrazné prepady predaja, britskému online predajcovi Asos sa, naopak, evidentne darilo. Kým väčšina módnych značiek plánuje v dôsledku strát zatváranie svojich kamenných predajní, Asos plánuje na luxusnej Pařížskej ulici v Prahe otvoriť novú predajňu. Napriek tomu, že spoločnosť ešte nezverejnila hospodárske výsledky za obdobie počas korony, nárast akcií spoločnosti v období od 1. apríla do uplynulého týždňa dosiahol 205 percent. Podobne akcie britského konkurenta Boohoo za rovnaké obdobie vzrástli o 121 percent, čo je výrazne viac ako posun v hospodárskych výsledkoch. Tie v prvom štvrťroku dosiahli 367,8 mil. GBP, čo je medziročné plus o 45 percent.

V ďalších týždňoch bude určite zaujímavé sledovať, ako bude vyzerať návrat kamenných obchodov k číslam spred korony. Online konkurencia si totiž stihla za uplynulé mesiace posilniť pozície, čo rozhodne ovplyvnilo nákupné návyky. V prípade bicyklov sa skôr očakáva, že ich popularita pretrvá aj za horizont obmedzení vo verejnom živote.

Komentár hlavnej analytičky TopForex Olívie Lacenovej

Medzi víťazov koronakrízy patria aj výrobcovia bicyklov a e-commerce s módou. Ich akcie dokonca rastú viac ako tržby

Korona pomohla nielen naštartovať biznis okolo bicyklov, ale pravdepodobne prispela aj k zmene životného štýlu. Investori vidia budúcnosť segmentu bicyklov optimisticky, čo vyhnalo akcie prudko nahor.

Aj keď pandémia koronavírusu dohnala k existenčným problémom množstvo firiem, z uzatvárania ekonomík dokázali iné firmy vyťažiť. Medzi víťazov určite patria firmy, ktoré sa točia okolo výroby, predaja a servisu bicyklov. A takisto online móda.

Analytická skupina NPD dlhodobo reportuje v USA aprílové tržby z predaja bicyklov v pásme 550 až 575 miliónov USD. Tento rok však bicykle počas pandémie prepísali rekordy: tržby sa vyšplhali až na 1 miliardu USD, čo predstavuje plus 75 percent.  Dôvodov je hneď niekoľko. Keď sa život v mestách dočasne zastavil, ľudia sa začali viac venovať voľnočasovým aktivitám a športovaniu v prírode.

Medzi bicyklami boli najväčším hitom stacionárne

Najväčším „skokanom“ bol segment lifestylových a rekreačných bicyklov, ktorý narástol o 203 percent. Dopyt po horských bicykloch išiel nahor o vyše 150 percent, pri detských bicykloch o 107 percent. Rekordérom je však predaj stacionárnych bicyklov na domáce športovanie – ich predaj vzrástol až o 270 percent. Pre zaujímavosť, obchody dokázali predať aj viac príslušenstva - napríklad o 49 % viac prilieb, o 60 percent viac držiakov na fľašu s vodou a o 85 percent viac košov na bicykle.

Úspech bicyklového segmentu sa pretavil do prudkého rastu akcií. Akcie spoločnosti Fox Factory Holding Corp. (jej športová skupina  Fox's Specialty Sports Group má pod sebou značky Fox, Marzocchi, Race Face a Easton) vzrástli od prvého apríla do minulého týždňa o 108 percent na 78 USD za akciu.

Keď rast akcií predbieha plus v predajoch

Predaje spoločnosti Accell Group N.V, ktorá je materskou spoločnosťou výrobcov bicyklov Haibike, Winora, Ghost, Batavus, Koga, Lapierre, Raleigh, Sparta, Babboe a Carqon, síce v apríli klesali, no za máj už hlási rast o 23 percent v porovnaní s rovnakým obdobím pred rokom. Akcie na zelené čísla reagovali neproporčne silnejším rastom: od prvého apríla vzrástli o 70 percent a pohybujú sa na úrovni 23,6 USD za akciu. Predaju bicyklov sa darilo aj na ázijskom trhu. Akcie Giant Manufacturing so sídlom na Taiwane vzrástli od začiatku apríla o 88 percent a akcie japonskej spoločnosti Shimano za rovnaké obdobie vzrástli o 38 percent.

Vážnym dôvodom pre silnejší predaj bol podľa Bloombergu aj fakt, že čoraz viac ľudí sa s ohľadom na dopady korony vo veľkých mestách sústreďovalo na prepravu bicyklami, aby sa vyhli verejnej doprave. V súvislosti s vyšším náporom na používanie bicyklov hlásia napríklad české cykloservisy, že nestíhajú vybavovať objednávky zákazníkov.

Online predajcovia módy ťažia z korony. Asos otvára na luxusnej Pařížskej ulici predajňu

Kým boli kamenné obchody zatvorené, spotrebitelia sa sústredili na nákup prostredníctvom online predajcov módy.  Kým firmy ako  Inditex, ktorý vlastní značky ako Zara, Pull&Bear alebo Bershka, či L Brands, ktorý zastrešuje napríklad Victoria´s Secret, hlásia výrazné prepady predaja, britskému online predajcovi Asos sa, naopak, evidentne darilo. Kým väčšina módnych značiek plánuje v dôsledku strát zatváranie svojich kamenných predajní, Asos plánuje na luxusnej Pařížskej ulici v Prahe otvoriť novú predajňu. Napriek tomu, že spoločnosť ešte nezverejnila hospodárske výsledky za obdobie počas korony, nárast akcií spoločnosti v období od 1. apríla do uplynulého týždňa dosiahol 205 percent. Podobne akcie britského konkurenta Boohoo za rovnaké obdobie vzrástli o 121 percent, čo je výrazne viac ako posun v hospodárskych výsledkoch. Tie v prvom štvrťroku dosiahli 367,8 mil. GBP, čo je medziročné plus o 45 percent.

V ďalších týždňoch bude určite zaujímavé sledovať, ako bude vyzerať návrat kamenných obchodov k číslam spred korony. Online konkurencia si totiž stihla za uplynulé mesiace posilniť pozície, čo rozhodne ovplyvnilo nákupné návyky. V prípade bicyklov sa skôr očakáva, že ich popularita pretrvá aj za horizont obmedzení vo verejnom živote.



Pomohol vám tento obsah? Dajte mu hodnotenie:

Priemerné hodnotenie: 0
Hlasované: 0 krát 5 0.5


Články zo sekcie: Komentáre



h