Už aj Sociálna poisťovňa má COVID semafor. Pokiaľ môžete, komunikujte s ňou elektronicky

13.10.2020 | Roland Regely, Finance.sk
Dávky a dôchodky - spravodajstvo


Sociálna poisťovňa zverejnila Covid semafor pre fungovanie pobočiek. Odporúča tiež elektronickú komunikáciu - ak to nie je nutné, vybavte žiadosť inak ako osobne.


Sociálna poisťovňa v súvislosti so šírením pandémie koronavírusu a zavedením núdzového stavu zverejnila na svojej webovej stránke prehľadný Covid semafor pre fungovanie pobočiek. Klienti sa v ňom veľmi rýchlo zorientujú a dozvedia sa, v akom režime funguje pobočka, ktorú chcú kontaktovať. 

Sociálna poisťovňa bude COVID semafor pravidelne aktualizovať, preto sa aktuálne odporúča občanom, aby sa pred plánovanou návštevou pobočky oboznámili s aktuálnou situáciou. Pobočky sú po novom rozdelené do skupín zelená, oranžová a červená a každá skupina funguje v inom režime.

Čo znamená jednotlivé farby COVID semaforu?

Chystáte sa do Sociálnej poisťovne? Najprv si položte otázku, či to neviete vyriešiť aj elektronickou formou. Ak nie, potom sa najnovšie musíte riadiť COVID semaforom, resp. tým, v akej farbe sa aktuálne poisťovňa nachádza.

  • Zelené pobočky – fungujú pre verejnosť v štandardnom režime otváracích hodín za dodržiavania prísnych hygienických a bezpečnostných opatrení.
  • Oranžové pobočky – fungujú v sprísnenom COVID-19 režime. Na preberanie dokumentov a zásielok slúži schránka pri vstupe do pobočky. Klientske centrum nie je pre verejnosť otvorené, ale klienti majú možnosť konzultovať svoje záležitosti s vybranými zamestnancami pobočky.
  • Červené pobočky – fungujú v prísnom Covid režime. Na preberanie dokumentov a zásielok slúži schránka pri vstupe do pobočky. Klientske centrum nie je pre verejnosť otvorené, ale klienti majú možnosť konzultovať svoje záležitosti s vybranými zamestnancami pobočky. Úradné hodiny „červenej pobočky“ sú pre klientov upravené denne od 8.00 do 11.00 h s výnimkou stredy, kedy je pobočka otvorená od 13.00 do 16.00 h. Vzhľadom na aktuálnu situáciu môže dôjsť aj k uzatvoreniu pobočky alebo pracoviska Sociálnej poisťovne.
 

Už aj Sociálna poisťovňa má COVID semafory. Pokiaľ môžete, komunikujte s ňou elektronicky

Zdroj: Shutterstock

Neberú už hotovosť, nesmú tam rodičia s deťmi

Všetky pobočky a vysunuté pracoviská Sociálnej poisťovne v čase pandémie fungujú za prísnych hygienických a bezpečnostných opatrení - to znamená, že každý občan vstupujúci do priestorov Sociálnej poisťovne musí nosiť v interiéri rúško, využiť dezinfekciu a tiež uplatňovať dostatočný odstup od ostatných. 

V pobočkách po novom platí zákaz vstupu rodičov s deťmi a zákaz súkromných návštev. Pokladnice tie nepreberajú hotovosť. Sociálna poisťovňa odporúča klientom, aby úhrady vykonávali formou bezhotovostného prevodu.

Mnohé veci vybavíte aj elektronicky

Sociálna poisťovňa odporúča vo všetkých prípadoch, kedy je to možné, uprednostniť kontakt s pobočkami Sociálnej poisťovne prostredníctvom e-mailu, e-schránky, pošty alebo telefonicky.

Medzi najčastejšie návštevy aktuálne patrí žiadosť o pandemické ošetrovné. Sociálna poisťovňa aj pri tejto príležitosti upozornila, aby občania využívali predovšetkým elektronickú formu komunikácie. Táto cesta urýchli spracovanie ich žiadosti v Sociálnej poisťovni, čo je dôležité najmä v čase pandémie, keď sú zamestnanci SP maximálne vyťažení a poistenci očakávajú vyplatenie dávky čo najskôr. 

Ako žiadať o ošetrovné rýchlo a jednoducho?

O pandemické ošetrovné žiadate vyplnením žiadosti. Ten, kto nemá aktivovanú elektronickú schránku (na Slovensko.sk), ale má mobilný telefón, na ktorý môže byť zaslaná SMS notifikácia, využije tento formulár – Žiadosť o ošetrovné (počas krízovej situácie). Na záver do formulára doplní overovací kód z SMS a formulár jednoducho odošle do SP. 

Na konci mesiaca poistenec vyplní a zašle do Sociálnej poisťovne čestné vyhlásenie (pre vyplatenie ošetrovného je dôležitá informáciu o počte dní, počas ktorých ošetroval člena rodiny). Aj toto vyhlásenie je najlepšie vyplniť a zaslať elektronicky – nájdete ho tu: Čestné vyhlásenie k žiadosti o ošetrovné (počas krízovej situácie)

Pre tých poistencov, ktorí majú zriadenú elektronickú schránku na Ústrednom portáli verejnej správy www.slovensko.sk, je elektronická komunikácia so Sociálnou poisťovňou už dávnejšie samozrejmosťou. Tí sa prihlásia pomocou občianskeho preukazu s elektronickým čipom (elektronickou identifikačnou kartou eID) tu – Žiadosť o ošetrovné (počas krízovej situácie). Na tomto portáli nájdu aj Čestné vyhlásenie k žiadosti o ošetrovné. Po vyplnení a odoslaní budú formuláre automaticky doručené do elektronickej schránky Sociálnej poisťovne.

Oba spôsoby zaslania elektronického webového formulára sú dostupné aj cez portál elektronických služieb Sociálnej poisťovne tu: e-Formuláre – Žiadosť o pandemické ošetrovné

Klient si len vyberie, či sa chce prihlásiť s elektronickým občianskym preukazom (Prihlásenie s eID) alebo bez neho (Prihlásenie bez eID). 

Takto môžete o ošetrovné žiadať z pohodlia svojho domova, ušetriť si čas i energiu a získať dávku čo najskôr.



Pomohol vám tento obsah? Dajte mu hodnotenie:

Priemerné hodnotenie: 5
Hlasované: 2 krát 5 0.5



h