Ako si zariadiť domácu kanceláriu?

01.06.2021 | Komerčný článok, FUTURINO
komerčný článok


Pandémia koronavírusu spravila z práce na doma, ktorú nazývame aj ako home office, bežnú vec. Niektorým tento systém počas doby lockdownu vyhovoval menej, iným viac. Spríjemniť tento typ práce si však môžete vytvorením akejsi domácej kancelárie. Ako na to? To vám prezradíme v dnešnom článku.


V minulosti bola práca z domu skôr výnimkou a zamestnávatelia, ktorí túto možnosť svojim zamestnancom poskytovali, boli často označovaní ako progresívni. Všetko však zmenila pandémia koronavírusu. Musel sa znížiť sociálny kontakt a nastala dlhá doba lockdownu. Razom sa home office stal bežnou vecou a všetci sa museli prispôsobiť. Rýchlejšie sa aklimatizovali tí, ktorí si vytvorili u seba doma domácu kanceláriu a teda svoj kútik, v ktorom mohli pracovať. 

Tento systém práce z domu sa niektorým osvedčil natoľko, že sa rozhodli takto pokračovať aj naďalej. Na to, aby svoj systém práce zefektívnili, si však potrebujú zariadiť skutočnú domácu kanceláriu, v ktorej sa im bude príjemne pracovať. Ako to však urobiť? 

Začnite s vecami, ktoré potrebujete

Pri zariaďovaní vášho pracovného kútika by ste mali začať najmä s vecami, ktoré k svojej práci nevyhnutne potrebujete. V praxi tak ide najčastejšie o kvalitný kancelársky stôl, pohodlnú stoličku a počítač. Mnohí ľudia pre zefektívnenie svojej práce začali používať aj dva monitory.

Ďalšou, nemenej dôležitou vecou, ktorú budete vo svojom pracovnom kútiku potrebovať, je priestor na relax. Nikto z nás sa nedokáže sústrediť osem hodín nonstop a potrebuje občas vydýchnuť. Poslúžiť vám na to môže malý gauč, ktorý dokážete umiestniť hneď vedľa vášho pracovného stola. Na tejto malej pohovke sa môžete vystrieť a uvoľniť svoje stŕpnuté svaly z neustáleho sedenia pred počítačom.

Zdroj obrázka: Klever LeveL / Shutterstock.com

Nezabudnite na zrkadlo 

Možno si teraz poviete, na čo vám pri vybavovaní vášho pracovného kútika treba zrkadlo, keď predsa pracujete z domu. Home office, okrem nového pracovného systému, priniesol aj dobu online meetingov prostredníctvom rôznych aplikácií

Na týchto stretnutiach musíte mať vo väčšine prípadov zapnutú kameru. Pomocou malého zrkadla si tak viete rýchlo skontrolovať, či vám niekde nestoja vlasy, alebo nemáte špinavé oblečenie z raňajok.

Zdroj obrázka: Girts Ragelis / Shutterstock.com

Vhodné dekorácie

Poslednou fázou pri zariaďovaní vášho home office kútika sú dekorácie, ktoré spríjemnia a dotvoria celý obraz domácej kancelárie. Mnohí ľudia pri dekoráciách stavia najmä na rôzne kvety či fotografie svojich detí. 

Ak si však chcete svoju kanceláriu skutočne oživiť, zaujímavým doplnkom pre vás môžu byť mapy na stenu, ktoré dnes môžete kúpiť v rozličných vzoroch. Stretnúť sa môžete aj s mapami na stenu, do ktorých si môžete efektívne a jednoducho označiť krajiny, ktoré ste navštívili. Práve to vám môže dodať motiváciu pracovať efektívnejšie na to, aby ste si mohli dopriať ďalšiu dovolenku. 

Prečo sa stal home office populárnym? 

Home office sa stal vhodným pracovným systémom nielen pre mnohých zamestnancov, ale aj pre zamestnávateľov. Tí vďaka nemu dokážu znížiť svoje náklady o drahé prenajímanie kancelárskych priestorov či iné benefity, ktoré by museli zamestnancom v kanceláriách poskytovať. 

Práca z domu vyhovuje aj zamestnancom, ktorí si vďaka nej dokážu lepšie zorganizovať svoj čas a tráviť ho so svojou rodinou. Je skvelé, že dnes už neplatí pravidlo práce od 9 do 5. Aj vďaka home officu a moderným technológiám sa práca stala oveľa flexibilnejšou a dnes nie je dôležité, kedy ju urobíte, pokiaľ dodržíte splnený deadline. 

Slová na záver

Veríme, že vám naše tipy a návody, ako si efektívne zariadiť svoju domácu kanceláriu, pomohli a aj vy sa vďaka home officu stanete pre svoju firmu efektívnejším a cennejším zamestnancom. 


Články zo sekcie: komerčný článok