Pôžička cez mobil či spravodajstvo pri platbe. Ako banky reagujú na zmeny trendov?

03.08.2021 | Redakcia, Finance.sk
Banky,sporenie - spravodajstvo


Ľudia už svoje peniaze dávno nespravujú len v pobočke banky či cez internet banking. Asi 64 percent ľudí to už robí cez svoj smartfón. Ukázal to prieskum UniCredit Bank. Najviac využívajú funkcie ako zadávanie platieb, sledovanie zostatkov na účte či potvrdzovanie platieb.


Vlaňajšok bol prelomový rok z hľadiska jasnej dominancie digitalizácie osobných financií Slovákov. Podľa prieskumu až 45 percent Slovákov aktívne využíva na správu svojich financií iba mobilný telefón a aplikáciu v smartfóne. Ďalších 32 percent stále uprednostňuje internetové bankovníctvo a ďalších 19 percent kombinuje obe možnosti.

 

Spravodajstvo v mobile

Banky sa týmto trendom prispôsobujú. Dokazuje to napríklad aj novinka v ČSOB banke, ktorá vložila do svojej mobilnej aplikácie aj prehľad spravodajstva. V spolupráci so spoločnosťou Zoznam.sk integrovala priamo do prostredia svojej aplikácie prehľad spravodajstva z webu bleskovky.sk.

Ľudia vďaka tomu získavajú na jednom mieste nielen prehľad vo svojich financiách, ale aj o dianí na Slovensku a vo svete. „Bleskovky sú ďalšou službou ČSOB na podporu našej stratégie poskytovať klientom aj služby nad rámec bankovníctva a poisťovníctva,” vysvetľuje člen predstavenstva ČSOB Branislav Straka.

Banka chce postupe prinášať aj iné riešenia, ktoré sú súčasťou bežného denného cyklu človeka. Ráno si v aplikácii vybaví potrebné platby, cestou do práce alebo školy si cez tú istú aplikáciu kúpi lístok na verejnú dopravu. Cestu v dopravnom prostriedku môžu využiť na čítanie prehľadu udalostí. A stále na to stačí jedna aplikácia.

Prehľad správ si ľudia môžu pozrieť tak, že si otvoria aplikáciu ČSOB Smartbanking a v spodnej lište kliknú na záložku SmartSlužby+. Typ spravodajstva si môžu filtrovať podľa vlastných preferencií a tém, ktoré ich zaujímajú. Správy sú bez štandardných reklamných odkazov, ktoré sú pri sledovaní spravodajstva v prostredí aplikácie automatický vypnuté.

Tip: Platby a výbery kartou na dovolenke v roku 2021 (otázky a odpovede)

Ako funguje on-line pôžička a spravodajstvo v mobile

Zdroj: Shutterstock

Digitálna pôžička

Na on-line správanie ľudí zareagovala aj Poštová banka. V priebehu júla rozširuje svoju ponuku on-line produktov o takzvaný digitálny spotrebný úver. Celý proces vybavenia úveru sa odohráva v digitálnom prostredí v rámci internet bankingu bez nutnosti návštevy pošty. V prípade nejasností nebude potrebné prísť do banky.

V prípade, že bude nutné upresniť akékoľvek informácie ohľadom žiadosti o úver, budú klienta kontaktovať pracovníci banky telefonicky. Klient následne podpíše zmluvu k úveru elektronicky v internet bankingu. Žiadať o úver môžu klienti aj cez Infolinku s pomocou pracovníka v kontaktnom centre.

Limit digitálneho spotrebného úveru je 30-tisíc eur s úrokom od 5,99 percenta ročne. Poistenie spotrebného úveru banka nevyžaduje. Ak by si však niekto chcel poistiť schopnosť splácať úver napríklad pre prípad nezamestnanosti či dlhodobej práceneschopnosti, musí prísť na poštu.

Slováci a digitálne bankovanie

Podľa údajov Národnej banky Slovenska vlani prvýkrát v histórii pretromfli platby kartou hotovosť. Presmerovanie nákupu spotrebného tovaru z kamenných obchodov do e-shopov malo zase za následok zvýšenie podielu on-line platieb. Centrálna banka navyše predpokladá, že sa platby budú ešte viac presúvať do digitálu.

Prieskum UniCredit Bank tiež ukázal, že medzi najpoužívanejšie funkcie mobilného bankovníctva patrí zadávanie platieb, sledovanie zostatku, potvrdzovanie platieb online, sledovanie histórie platieb a výkazy príjmov a výdavkov. Príkladom je tiež obľuba trvalých príkazov, ktorých využíva až jedna štvrtina respondentov. Veľkým trendom tiež platenie pomocou QR kódov.

Mobilné bankovníctvo plne ovládlo mladšiu generáciu  vo veku 18 až 26 rokov (75 % respondentov v tejto vekovej kategórii) a internetové bankovníctvo je naopak obľúbené u staršej generácie vo veku 54-65 rokov (49 % respondentov v tejto vekovej kategórii).

Zhruba 26 percent respondentov uviedlo, že mobilnú bankovú aplikáciu používa aspoň raz týždenne. Necelá polovica uviedla, že ho používa aspoň každý druhý deň a 12 percent dokonca každý deň. Pokiaľ ide o internetové bankovníctvo, raz týždenne ho využíva menej ako polovica používateľov.



Pomohol vám tento obsah? Dajte mu hodnotenie:

Priemerné hodnotenie: 5
Hlasované: 2 krát 5 0.5