Udalosti týždňa: Čo musia urobiť penzisti do konca augusta, ktorá banka mení ceny a kto preplatí Covid-19?

Redakcia | rubrika: Článok | 13. 8. 2021
Redakcia portálu Finance.sk na konci každého týždňa prináša prehľad krátkych správ a najdôležitejších udalostí vo financiách a ekonomike. Pozrite si, čo zaujímavé priniesol uplynulý týždeň.
Udalosti týždňa: Čo musia urobiť penzisti do konca augusta, ktorá banka mení ceny a kto preplatí Covid-19?

Zdroj: Shutterstock

1. OTP banka mení cenník

Bankový dom sa rozhodol zmeniť poplatky pri kreditných kartách od 30. septembra 2021. OTP banka ho zjednotila pri výbere hotovosti. Ľudia tak po novom pri výbere kreditnou kartou z bankomatu OTP banky, ČSOB  a skupiny KBC zaplatia dve percentá z vyberanej sumy, minimálne však šesť eur.

Za výber z bankomatu inej banky na Slovensku a v krajinách Európskeho hospodárskeho priestoru (EHP) tiež dve percentá z vyberanej sumy, minimálne však šesť eur. Rovnaký poplatok platí pri výbere z cudzieho bankomatu v zahraničí.

Aké boli poplatky pred zmenou:

  • z bankomatu OTP Banka Slovensko, ČSOB  a skupiny KBC: 1 % z vyberanej sumy, minimálne 2 €
  • z bankomatu inej banky v SR a v krajinách EHP: 2 % z vyberanej sumy, minimálne 5 €
  • z iného bankomatu v zahraničí: 2 % z vyberanej sumy, minimálne 7 €

2. Dôchodcovia musia oznámiť penzie zo zahraničia

Dôchodcovia, ktorí poberajú dôchodok zo zahraničia, musia oznámiť Sociálnej poisťovni jeho aktuálnu výšku. Tento rok to musia urobiť do 31. augusta 2021. Oznámenie poisťovňa potrebuje pre určenie sumy 13. dôchodku. V tomto roku ho poisťovňa vyplatí v novembri.

Postup pri oznámení výšky dôchodku je rovnaký ako minulý rok. Dôchodcovia tak urobia prostredníctvom e-formulára, ktorý je zverejnený na webovej stránke Sociálnej poisťovne. Po vyplnení základných identifikačných údajov dôchodca uvedie údaje o dôchodku z cudziny a e-formulár odošle.

V prípade otázok ohľadom vyplnenia alebo odoslania e-formulára môžu dôchodcovia kontaktovať Informačno-poradenské centrum Sociálnej poisťovne prostredníctvom bezplatných telefonických liniek: 0800 123 123, 0800 500 599, +421 906 171 965, +421 2 3247 1965 či +421 906 171 020.

TOP udalosti: Cenník banky, povinnosti pre dôchodcov a preplatenie Covidu-19

Zdroj: Shutterstock

3. ČSOB rozširuje krytie pri cestovnom poistení

ČSOB poisťovňa pristúpila k rozšíreniu poistnej ochrany pre ľudí s cestovným poistením v prípade, ak im vzniknú počas ich dovolenky náklady spojené s ochorením Covid-19 alebo nariadenou karanténou v zahraničí. A to plošne pre všetky krajiny sveta a bez potreby uzatvárania špeciálneho pripoistenia.

„Dosiaľ sa poisťovňa v prípade poistnej udalosti riadila cestovateľským semaforom. To znamená, že ak išlo o krajinu s vysokým rizikom šírenia nákazy, náklady spojené s liečbou ochorenia Covid-19 boli štandardne vo výlukách. Po novom kryje cestovné poistenie náklady spojené s liečbou Covid-19 vo všetkých krajinách sveta,“ hovorí v tejto súvislosti riaditeľka oboru produktov ČSOB Michaela Pardubská.

Čo po novom kryje cestovné poistenie pri ochorení COVID-19:

  • náklady za ambulantné ošetrenie, hospitalizáciu, lekárom predpísané lieky, organizovanú prepravu do zdravotníckeho zariadenia, prevoz zdravotníckym dopravným prostriedkom do vlasti podľa rozhodnutia lekára a asistenčnej služby (ambulantný prevoz), repatriácia v prípade smrti, všetky vymenované liečebné náklady maximálne vo výške 60-tisíc eur,
  • náklady na ubytovanie v prípade nariadenej karantény v mieste pobytu (v zahraničí  60 €/deň/poistený maximálne za 14 dní),
  • cestovné náklady na návrat do vlasti po ukončení nariadenej karantény v zahraničí,
  • ak k ochoreniu došlo počas doby trvania poistenia v zahraničí, a to do výšky 50 percent reálne vynaložených a uhradených nákladov, maximálne však do výšky 1 500 eur,
  • poistenie liečebných nákladov sa klientovi bezplatne predĺži na obdobie trvania úradne nariadenej karantény,
  • náklady spojené so zrušením vopred objednanej a zaplatenej zahraničnej cesty v prípade pozitívneho výsledku testu na ochorenie COVID-19,
  • náklady vo výške 50 percent z poplatkov,  ak k  zrušeniu vopred objednanej a zaplatenej zahraničnej cestovnej služby dôjde z dôvodu nariadenej karantény u spolucestujúceho, ak bol spolucestujúcemu potvrdený COVID-19,
  • náklady do výšky maximálne 200 eur z nákladov za cestu v prípade zrušenia alebo preloženia termínu odletu  zo strany leteckej spoločnosti.

Cestovné poistenie ale nekryje prípadné škody, ak sa krajina, ktorú dovolenkári plánujú navštíviť, nachádza na zozname krajín, do ktorých platí odporúčanie necestovať z dôvodu iného nebezpečenstva ako je ochorenie Covid-19. Ide napríklad o občianske nepokoje či vyčíňanie prírodných živlov.

Anketa

Aká je podľa Vás najlepšia forma sporenia na dôchodok?

Redakcia

Autor článku Redakcia

Internetový denník Peniaze.sk momentálne patrí medzi najnavštevovanejšie ekonomické weby. Svojim užívateľom ponúka články z rôznych oblastí osobných financií, praktické rady, komentáre, užitočné kalkulačky, politické témy,... Ďalšie články autora.

Experti na granty a dotácie

Viac informácii

Získajte neobmedzený prístup do najväčšej databázy grantov a dotácií na Slovensku. Nájdite ten správny grant pre vašu firmu.

Daňové priznanie online

Kompletné daňové priznanie online za 15 minút a 19,90 eur.

DníHodínMinútSekúnd

Pokiaľ chcete riešiť dane po stare, máme pre vás chytré formuláre.

Najvýhodnejšie bežné účty podľa Peniaze.sk

Porovnajte si ponuky, vyberte tú najvýhodnejšiu a ušetrite.

Ušetrite na hypotéke a životnom poistení alebo s nami sporte a zarobte viac. Nechajte si od nás porovnať ponuky a vyberte si tú najvhodnejšiu pre vás.

Páčil sa vám článok?

+7
ÁnoNie
Vstúpiť do diskusie
V diskusii je celkom 0 komentárov

Toto ste už čítali?

Poznáme najlepšie finančné produkty za rok 2023

21. 2. 2024 | Redakcia

Poznáme najlepšie finančné produkty za rok 2023

V spolupráci s portálom Finparáda, ktorý sa špecializuje na hodnotenie finančných produktov, vám prinášame výsledky 2. ročníka súťaže Finparáda - Finančný produkt roka 2023.

Poslali ste peniaze na nesprávny účet, zmizli vám z karty, alebo vás okradli podvodníci? Čo robiť?

21. 12. 2023 | Marek Mittaš

Poslali ste peniaze na nesprávny účet, zmizli vám z karty, alebo vás okradli podvodníci? Čo robiť?

Online služby zjednodušili množstvo procesov, vrátane platieb a nakupovania. Bohužiaľ, kvôli nim vznikli aj mnohé problémy a komplikácie, s ktorými sa môže stretnúť každý z nás. Medzi... celý článok

Nový rebríček bežných účtov. Ktoré banky ponúkajú najlepšiu ponuku?

21. 11. 2023 | Redakcia

Nový rebríček bežných účtov. Ktoré banky ponúkajú najlepšiu ponuku?

Na Finparáde nastala aktualizácia rebríčkov najlepších bežných účtov na trhu. Jednotkou je účet od Tatra banky, druhé miesto patrí účtu Slovenskej sporiteľne a rebríček uzatvára UniCredit... celý článok

Čo ste nevedeli o Centrálnom registri účtov?

3. 11. 2023 | Marek Mittaš

Čo ste nevedeli o Centrálnom registri účtov?

Centrálny register účtov má uchovávať a sprístupňovať dôležité informácie o bankových účtoch, majetkových účtoch a bezpečnostných schránkach. Jeho spustenie bolo naplánované na január... celý článok

Poznáte rozdiel medzi kreditnou a debetnou kartou? Ako ich správne používať a chrániť

5. 10. 2023 | Jan Müller

Poznáte rozdiel medzi kreditnou a debetnou kartou? Ako ich správne používať a chrániť

Pre platobné karty sa u nás vžil termín kreditka. V skutočnosti ale väčšinou ide o kartu debetnú. Aký veľký je v tom rozdiel?