Pri poskytovaní služieb nám pomáhajú súbory cookie. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s našim používaním súborov cookie. Ďalšie informácie

Ako podať podnet na bankového ombudsmana

Čo musí obsahovať každý podnet na bankového ombudsmana

Ak máte nedorozumenie s bankou a chcete sa vyhnúť súdu, môžete podať podnet na bankového ombudsmana.

Aké údaje uviesť v podnete na bankového ombudsmana

1) údaje o podávateľovi podnetu (teda o vás)

Tu je nutné uviesť predovšetkým meno, dátum narodenia a adresu trvalého pobytu.

Ak pobývate aj na inej adrese než je vaša trvalá adresa, uveďte aj doručovaciu adresu.

Nezabudnite na kontaktné údaje – telefónne číslo, prípadne email.

! Ak by ste chceli podať podnet ako anonym, neuspejete. Ombudsman sa anonymnými podnetmi nezaoberé.

2) údaje o banke, proti ktorej podnet smeruje

Do podnetu musíte uviesť presný názov banky, s ktorou máte spor. Adresu jej sídla a tiež adresu pobočky banky, v ktorej došlo k sporu.
Sťažovať sa u bankového ombudsmana sa však môžete len na banku, ktorá je členom Slovenskej bankovej asociácie.

3) popis skutkového stavu

Znamená, že uvediete stručne a jasne všetky skutočnosti, ktoré sa sporu týkajú; prečo, ako, kto a kedy, aké boli vyjadrenia banky.

Snažte sa využiť priestor uvedený na podnete. Ak by ste sa však naozaj potrebovali rozpísať, uveďte „váš príbeh“ v samostatnej prílohe, ktorú podáte spoločne s podnetom.

4)dátum obrátenia sa na banku

Uveďte dátum, kedy ste sa so svojou žiadosťou o nápravu na banku obrátili.

5)Vás návrh, ktorého sa domáhate

6)Prílohy a podpis

Spolu s podnetom je nutné podať aj dôkazy. Teda doklady, ktoré dokazujú, zamietavé stanovisko banky, rôzne kópie zmlúv, vyjadrení, emailov.

Nakoniec je nutné podnet vlastnoručne podpísať.

Kto je slovenská banková ombudsmanka

Bankový ombudsman je nezávislý orgán zriadený Slovenskou bankovou asociáciou (SBA), ktorého úlohou je monitorovanie a vyhodnocovanie podnetov spotrebiteľov a mimosúdne riešenie sporov medzi bankami a ich klientmi. Služby bankového ombudsmana sú bezplatné.

Cieľom založenia Inštitútu bankového ombudsmana je zlepšenie a skvalitnenie služieb pre klientov bánk. Činnosť inštitútu má charakter odporúčaní. Ombudsman spory nerozhoduje, ani nenahrádza rozhodovaciu činnosť súdov Slovenskej republiky.

Úrad bankového ombudsmana od septembra 2007 vedie Eva Černá. V septembri 2010 bola pani Černá opätovne zvolená do vedenia úradu na obdobie piatich rokov. Vo funkcii ju jednomyseľne podporilo Prezídium Slovenskej bankovej asociácie.

Eva Černá,Banková ombudsmanka

Eva Černá

Vyštudovala strednú ekonomickú školu v Bratislave. V 90-tych rokoch pracovala ako reportérka hlavného spravodajstva TV Markíza. Neskôr dramaturgicky aj scenáristicky viedla publicistický program zameraný na problematiku ochrany občanov a spotrebiteľov – Lampáreň.

Vo volebnom období 2002-2006 bola zvolená za poslankyňu NR SR za ANO. Bola tiež členkou Výboru NR SR pre sociálne veci a bývanie a Stálej delegácie NR SR do Parlamentného zhromaždenia NATO. Od roku 2007 zastáva post bankovej ombudsmanky. 

Podieľala sa na vybudovaní krízového centra pre týrané ženy a deti Maják nádeje. Je členkou nadácie Markízy. V roku 2000 získala 1. miesto v ankete OTO v oblasti publicistika a ocenenie Zlatá kniha za knižnú publikáciu Reportérkina spoveď.

Kancelária bankového ombudsmana

Kancelária bankového ombudsmana začala vykonávať svoju činnosť v septembri 2007. Riadi ju zvolený bankový ombudsman a jeho práca je realizovaná v tíme disponujúcom odborným, organizačným a technickým zázemím.

Tím bankového ombudsmana tvoria odborníci z oblasti práva finančného a bankového trhu.

Kontakt bankového ombudsmana:

Bankový ombudsman
Slovenská banková asociácia
Eva Černá
Rajská 15/A, 811 08 Bratislava 1
Tel: +421 2 5720 5309
Fax: +421 2 5720 5315
e-mail: ombudsman@bankovyombudsman.sk
www.bankovyombudsman.sk 

Reklama
Reklama
Reklama

Súvisiace odkazy

Aktuálna problematika

00101

Kalkulačka: Stravné na služobnej ceste

Vypočítajte si výšku stravného pri pracovnej ceste.
 
00101

Životné minimum 2017

Aké sú sumy životného minima?
 

Správa o nehode - európsky formulár

Stiahnite si formulár aj s návodom, ako ho vyplniť.
Toto tlačivo by malo byť súčasťou výbavy každého motorového vozidla.
 

Aktuálne články Finance.sk

Koncesionárske poplatky v roku 2018. Na čo sa pripraviť!

20.09.2017

Neprešlo ich zrušenie, ani zvýšenie. Aj v roku 2018 nás teda čaká pravidelná mesačná povinnosť voči RTVS.

Platná technická kontrola chýba množstvu áut, štátny register je neprehľadný

20.09.2017

Štatistiky ministerstva dopravy dokladujú, že platnú technickú kontrolu v súčasnosti nemá 130 tisíc áut.

V Bratislave funguje služba, ktorá môže nahradiť klasickú prepravu

19.09.2017

Prvý slovenský projekt na zdieľanie automobilov už začal fungovať. Elektromobil môžete mať už za 4 eurá na hodinu.

7 dôvodov prečo zmeniť zdravotnú poisťovňu

19.09.2017

Zmeniť zdravotnú poisťovňu môžete raz ročne, a to do 30. septembra. Má to však zmysel? Podľa Judity Horváthovej, okresnej vedúcej OVB Allfinanz Slovensko,správnym výberom poisťovne môžete veľa získať. 
Reklama