Zasielanie dôchodku na účet: áno, či nie

20.11.2017 | Redakcia, Finance.sk
Dávky a dôchodky - spravodajstvo


Dilema, či si nechať zasielať dôchodok na účet, alebo pokračovať v klasickom konzervatívnom trende a spoliehať sa na poštu rieši veľa ľudí v dôchodkovom veku.


Dá sa povedať, že obe varianty majú svoje dobré a zlé stránky, rozhodnúť sa však nie je jednoduché. Účet či hotovosť?

Ako je všeobecne známe, dôchodok sa vypláca vopred v pravidelných mesačných lehotách, vždy v pravidelne sa opakujúcich výplatných termínoch a poukazuje sa buď na účet príjemcu dôchodku, alebo v hotovosti. Posielanie dôchodku na účet v banke môže byť najmä pre „modernejších“ dôchodcov oveľa praktickejším a efektívnejším variantom.

Dôchodok

Zdroj: shutterstock

Výhody bankového účtu

Ako jedna z mnohých výhod je aj to, že k bežnému účtu dostanete platobnú kartu. Platobná karta má všestranné použitie, dá sa ňou platiť v obchodoch a nemusíte so sebou nosiť hotovosť. Okrem toho si kedykoľvek môžete vybrať peniaze z hustej siete bankomatov.

Ďalšou výhodou bežného účtu je napríklad internetové bankovníctvo, prostredníctvom ktorého si môžete nastaviť buď to trvalý príkaz k úhrade, alebo aj jednorazový a ušetríte si nielen cestu, ale aj obetovaný čas strávený státím vo frontách na pošte alebo v banke.

Silným argumentom je aj služba doručovania peňazí domov, ktorú zabezpečuje banka v spolupráci so Slovenskou poštou. Vy sami si zvolíte akú čiastku chcete dostávať v hotovosti na bežnú útratu, pričom zvyšné peniaze ostanú na účte a platia sa z nich napríklad platby za elektrinu, vodu, atd.. Táto služba je v rámci balíčka služieb bezplatná a užitočná najmä pre občanov v dôchodkovom veku na vidieku, kde nie sú bankomaty.

Väčšinu dôchodcov zaujíma akým spôsobom sa dedia peniaze uložené na účte. Majetok na účte je súčasťou dedičského konania a ich dedenie podlieha rovnakým pravidlám ako dedenie napríklad nehnuteľného majetku.

Ako zmeniť spôsob vyplácania

Poberateľ dôchodku môže Sociálnu poisťovňu požiadať o zmenu spôsobu výplaty dôchodku, pričom výplatu žiadaným spôsobom je Sociálna poisťovňa povinná zabezpečiť najneskôr od výplatného termínu dôchodku splatného v treťom kalendárnom mesiaci nasledujúcom po kalendárnom mesiaci, v ktorom bola žiadosť o zmenu spôsobu výplaty dôchodku Sociálnej poisťovni doručená.

Tlačivo žiadosti je na webovej stránke poisťovne a majú ho aj banky, ktoré zväčša zariadia všetky potrebné formálne úkony. Majiteľom účtu musí byť poberateľ dôchodku a účet nesmie slúžiť na podnikateľské účely.

Sociálna poisťovňa má v súčasnosti zmluvu s týmito bankami:

  • Československá obchodná banka, a. s.
  • J & T BANKA, a. s.
  • mBank S.A.
  • Národná banka Slovenska
  • Oberbank AG
  • OTP banka, a. s.
  • Poštová banka, a. s.
  • Prima banka Slovensko, a. s.
  • Privatbanka, a. s.
  • Sberbank Slovensko, a. s.
  • Slovenská sporiteľňa, a. s.
  • Tatra banka, a. s. (vzťahuje sa aj na Tatra banka, a.s., odštepný závod Raiffeisen banka)
  • UniCredit Bank Slovakia, a. s.
  • Všeobecná úverová banka, a. s.
  • ZUNO BANK AG
  • BKS Bank AG

Zasielanie dôchodku na účet má v každom prípade viac výhod ako nevýhod. Počiatočná neistota a nedostatočné skúsenosti s používaním bankomatov a internetového bankovníctva, určite vyváži úspora času a hlavne nachodených kilometrov na pošty. Najmä pri chatrnom zdraví a vyššom veku.

Ako výhodu musíme brať v zreteľ aj kombináciu už spomínanej hotovosti a účtu, ktorú nám v súčasnosti banky ponúkajú. Vo všeobecnosti sa dá povedať, že banky si seniorov ako klientov veľmi vážia a snažia sa im vychádzať v ústrety. Síce ich príjmy nie sú horibilné, ale zato stále.



Pomohol vám tento obsah? Dajte mu hodnotenie:

Priemerné hodnotenie: 4.5
Hlasované: 7 krát 5 0.5



Pri poskytovaní služieb nám pomáhajú súbory cookie. Používaním naších služieb vyjadrujete súhlas s naším používaním súborov cookie.