reklamácia

Reklamácia je právne jednanie, v ktorom si spotrebiteľ môže uplatniť náhradu škody za vady na tovaroch, prípadne za nekvalitné alebo nedostatočné služby. Spôsob reklamácie, právne predpisy a ďalšie náležitosti riešia právne predpisy alebo zmluva medzi poskytovateľom a spotrebiteľom.

Predávate či kupujete veci cez online bazáre? Čo platí pri kúpe z druhej ruky?

Článok | Barbora Magočová | 5. 1. 2024

0

Po sviatkoch sa na internetových bazároch a sociálnych sieťach objavujú ponuky na predaj vianočných darčekov, ktoré ľudia nevyužijú. Pri nákupe tovaru od profesionálneho obchodníka sa spotrebitelia môžu spoľahnúť na najrôznejšie výhody, ktoré ich chránia. Aké má ale kupujúci práva, ak nadobudne vec od nepodnikateľa?

Nedostali ste, čo cestovka sľúbila? Aké nedostatky vám musí kompenzovať?

Článok | Barbora Magočová | 9. 8. 2023

+1

Priplatili ste si za bezstarostnú a pohodovú dovolenku a za svoje peniaze ste nakoniec nedostali, čo ste dôvodne očakávali? V takom prípade treba služby cestovného ruchu reklamovať. Ako si s tým poradiť v roku 2023? A čo sa dovolenkárom v minulosti podarilo reálne vysúdiť, keď ich cestovné kancelárie odmietli uspokojiť?

Čo robiť, ak nie ste spokojní s dovolenkou: Dá sa zájazd reklamovať? Presný návod TU

Článok | Redakcia | 7. 7. 2023

+4

Leto už začalo a s ním sa spúšťa dovolenková sezóna. Mnohí sa po roku práce konečne dočkajú vytúženého oddychu s rodinou alebo priateľmi. Avšak niekedy sa stane, že nedostanete to, čo cestovné agentúry sľubujú v katalógoch. Ak patríte medzi dovolenkárov, ktorí si výlet kupujú prostredníctvom cestovnej kancelárie, čítajte ďalej. Dozviete sa, kedy máte právo reklamovať zájazd a ako to urobiť tak, aby boli vaše šance na úspech čo najvyššie.

Vyberáte tovar podľa recenzií na internete? Ako spoznať tie falošné a čo na ne hovorí právo?

Článok | Barbora Magočová | 8. 12. 2022

+2

Užívateľské hodnotenie produktu je referencia, ktorej mnoho ľudí prikladá oveľa väčšiu váhu než reklame či odporúčaniu od rôznych influencerov. Obchodníci sú si toho veľmi dobre vedomí; tí menej poctiví sa preto snažia do spotrebiteľských recenzií zasahovať.

Vysoký účet za mobil a služby? Ako riešiť reklamáciu u operátora?

Článok | Barbora Magočová | 29. 7. 2022

+5

Mobilný telefón dnes už zďaleka nepoužívame len na komunikáciu. Kto chce kráčať s dobou, ten má v mobile internet a zjednodušuje si život využívaním rôznych aplikácií. Čo však robiť, ak operátor vyfakturuje čiastku, ktorá čerpaným službám vôbec nezodpovedá? A ako postupovať, keď naopak neplní to, za čo ste si zaplatili?

Prídete o kvalitný tovar alebo peniaze. Pozor na falošné e-shopy

Článok | Redakcia | 3. 12. 2021

+2

Už minuloročná predvianočná sezóna priniesla výrazný nárast záujmu spotrebiteľov nakupovať on-line. Hoci takto pred rokom ešte neplatil lockdown, pokračoval trend častejšieho nakupovania na diaľku.

Reklamácia tovaru krok za krokom: 6 užitočných tipov z praxe

Článok | Barbora Magočová | 26. 10. 2021 | 1 komentár

+5

Reklamácie môžu byť stresujúce. Nenechajte sa napáliť a čítajte, na čom môžete pri ich vybavovaní trvať; prinášame aj odpovede na nejasnosti, ktoré nastanú, ak obchod nerieši reklamáciu „predpisovo“.

Špinavý hotel a zlá strava: ako reklamovať dovolenku?

Článok | Barbora Magočová | 28. 7. 2021

+2

Na dovolenku sa tešíme celý rok. O to horšie býva sklamanie, ak sa od vysnívanej idylky líši. Nad nedostatkami nemávnite rukou – reklamácia nie je zložitá a cestovné kancelárie kompenzácie spravidla vyplácajú.

SZČO reklamuje produkty rovnako ako fyzická osoba. Zaúčtovanie je zložitejšie

Článok | Roland Regely | 25. 6. 2020 | 2 komentáre

+2

Ak SZČO zistí odhalí nekvalitný výrobok, môže si uplatniť reklamáciu voči dodávateľovi, rovnako ako fyzická osoba. Zaúčtovanie závisí najmä od toho, či si podnikateľ vedie podvojné účtovníctvo alebo nie.

Ako reklamovať, ak ste podnikateľ? Zákonná záruka sa na vás nevzťahuje!

Článok | Barbora Magočová | 27. 4. 2020

+2

Takmer každý spotrebiteľ dnes vie, že vady zakúpenej veci môže reklamovať až v dvojročnej záručnej lehote. O niečo menej známe je, že v podnikateľských vzťahoch to funguje odlišne.

Ako podať reklamáciu a na čo všetko máte právo? Prinášame kompletný postup

Článok | Roland Regely | 13. 2. 2020

+2

Práva a povinnosti pri reklamácii upravujú dva zákony. Občiansky zákonník a zákon o ochrane spotrebiteľa. Pred kúpou produktu si pozorne prečítajte podmienky prípadného vrátenia resp. reklamácie.

Ako reklamovať chybný tovar? Nezahadzujte bločky ani záručný list, obal netreba (návod)

Článok | Roland Regely | 18. 12. 2019

+4

Ak výrobok nemá také vlastnosti, ako výrobca sľubuje alebo má výrobné chyby a nedostatky, máte právo ho vrátiť.

Napálil vás obchodník či poskytovateľ úverov? Žiadajte finančné zadosťučinenie

Článok | Barbora Magočová | 25. 11. 2019

+2

Vedomosť o práve reklamovať vadu výrobku má dnes snáď už každý. Nárokmi z vád zakúpenej veci ale vaše spotrebiteľské práva zďaleka nekončia. Čítajte, čo by mal vedieť každý spotrebiteľ.

Reklamácia dovolenky. Ako postupovať a čo možno reklamovať?

Článok | Marek Mittaš | 28. 8. 2019

+4

Hlavná dovolenková sezóna sa pomaly chýli ku koncu. Pre mnohých bolo leto časom splnených zážitkov, iným dovolenka nesplnila očakávania. V prípade nespokojnosti možno dovolenku reklamovať, ako každú inú službu.

Ako a kde si zmeniť meno na letenke?

Článok | Marek Mittaš | 25. 7. 2019

+3

Letenky sa vystavujú vždy na meno a s tým súvisia aj komplikácie, ak sa meno držiteľa zmení. Letecké spoločnosti pritom nerozlišujú, či ide o zmenu kvôli sobášu, premenovaniu, či napríklad darovaniu alebo predaju letenky inej osobe. Pre nich to je zmena mena. V niektorých prípadoch drahá, niekedy bezplatná, občas nemožná.

Výpočet čistej mzdy 2023

Rozšírená verzia kalkulačky

Ďalšie kalkulačky